10€ setelit automaatteihin.

Automatia Pankkiautomaatit Oy

/ #20

01.03.2007 11:44

Ihmettelen hieman adressin kerääjän "valikoivaa" tiedonvälitystä.
Olen jo aikaa sitten Automatia Pankkiautomaatit Oy:n puolesta vastannut adressiin, hänen ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen, seuraavasti:

______________________________________________
Lähettäjä: Marviala Jyri
Lähetetty: 20. syyskuuta 2006 16:43
Vastaanottaja: mikko.kaarto@dnainternet.net
Aihe: Vastaus lähettämäänne adressiin

18.8.2006 päivätyssä adressissanne toivotaan 10 € seteleiden lisäämistä Suomen käteisautomaatteihin.

Ottopisteissä olisi teknisesti mahdollista jakaa muitakin kuin 20 ja 50 € seteleitä, mutta vaikka nostokerrat ovat meillä viime vuosina harventuneet korttimaksamisen koko ajan yleistyessä, automaateista nostetun rahan kokonaismäärä on pysynyt jokseenkin ennallaan. Vastaavasti keskimääräinen kertanosto on kasvanut koko ajan, nykyiseen setelivalikoimaan siirtymisen jälkeenkin (ei siis setelivalikoiman muuttuessa) 70:stä eurosta yli 80 euroon.

Ottopisteisiin ei nykyisillä käyttömäärillä voida lisätä pienempiä seteleitä pääasiassa siitä syystä, että rahaa ei silloin enää riittäisi esimerkiksi viikonloppujen yli. Jokainen setelilaji syö nimittäin vähintään neljänneksen automaatin rahakapasiteetista, seteleiden arvosta ja menekistä riippumatta.

Toistaiseksi jatkamme siis nykyisellä setelivalikoimalla.

Ystävällisesti

Jyri Marviala markkinointipäällikkö
Automatia Pankkiautomaatit Oy
PL 506, 00101 Helsinki

P.S. Toivoisin, että adressia kerätessänne ette samalla levittäisi harhaanjohtavaa tietoa: Omalta tililtä nosto on pankkikonttoreissakin lähes poikkeuksetta maksutonta. (Joillain pankeilla on joitain tilimuotoja, säästö- tai talletustilin nimellä, joissa maksuttomien nostojen määrä on rajoitettu ja ylimääräiset nostot maksavat. Normaaleilta käyttelytileiltä, pankeissa joissa käteispalveluja yleensä on, maksuja konttorinostoista ei peritä.)