Kannabis lailliseksi

Luonnonpuolustaja
Vieras

/ #2145 Re: Re: Re: ongelmia f- bookin kanssa...

31.08.2010 20:55

#2143: ajattelija - Re: Re: ongelmia f- bookin kanssa...

Voisi olla hyvä jos olisi yksi Facebook-ryhmä johon hetkessä kertyisi paljon kannattajia että uutiskynnys ylittyy. Niitä voisivat sitten halukkaat perustaa lisää erilaisia joihin ihmiset voisivat liittyä omien näkemyksiensä mukaan. Ryhmien nimissä kannattaa olla ovela. Hyötykasvit olisi neutraalin kuuloinen ryhmän nimi. Luonnonlääkintä toimisi toisena ja Vapaakaupunki voisi olla yhtenä. Voisi olla Yksilönvapausryhmä jne. Niiden kattoryhmänä olisi vaikka Vapaa Luonto tai tuo mainittu Luonnon Puolustajat. Nämä ryhmät olisivat toiminnaltaan ja mielipiteiltään toisistaan poikkeavia siten että Vapaakaupunki pohtisi vaihtoehtoista elämäntapaa ja vapaakaupungin perustamista. Ryhmän sivulla ei mainittaisi kannabista muuten kuin jäsenten keskusteluissa. Siten että jätettäisiin kommentteja että siellä kaupungissa kannabista ei sitten kannabista saa kieltää jne. Luonnonlääkintä käsittelisi kasvilääkintää yleensä, luontaistuotteita ja kasvien keruuta ja käyttöä terveydestä huolehtimisessa, kannabis ja sen laillinen asema toistuisi jäsenten kommenteissa usein mutta ei aina. Hyötykasvit keskittyisivät kasvien hyötykäyttöön, antaisivat tietoa pellavan, porkkanan, nokkosen, soijan, hampun ominaisuuksista  ja yleisesti ottaen kasvien hyödyntämisestä. Hamppu tulisi usein esiin muttei aina ja kaikessa keskustelussa. Näin kuka tahansa voisi liittyä jäseneksi ilman leimautumisen pelkoa. Kun käydään keskustelua vaikka porkkanamehusta ja mansikanviljelystä, kynnys liittyä tulee matalaksi vaikka useat keskustelut koskisivat hamppua. Kun tapahtuisi radikaaleja tekoja, esim. Vapaakaupunki valtaisi kokeilumielessä hylätyn kaivoskylän tai perustaisi kesäaikaan teltta- ja pakettiautoleirin maaseudulle (luovutan mielelläni maa-alueen siihen tarkoitukseen ja muutan sinne itsekin), kukaan ei katsoisi Hyötykasviryhmää tai Luontaistuoteryhmää kieroon. Jos nämä ryhmät alkaisivat järjestäytyä tosissaan ja perustaisivat rekisteröityjä yhdistyksiä, matka kannabispuolueeseen (nimenä joku muu mutta yhteisenä asiana hampun laillisuus kaikissa muodoissaan, päihteenä ikärajan kanssa) olisi vain askel. 5000 kannattajakorttia täyttyisi nopeasti kun ottaa huomioon tämän adressin allekirjoittajamäärän ja Facebookin voiman. Tällaisia tulee mieleen ja näin muissa maissa on toimittu. Jos olisi olemassa Luontopuolue, kannabiksesta ei näissä oloissa kannattaisi alkuun mainita mitään mutta kun puolue olisi rekisteröity puoluerekisteriin niin joku ehdottaisi jäsenäänestystä puolueen kannasta kannabiksen laillisuuteen/laittomuuteen ja kun laillisuuspuoli voittaisi niin ryhdyttäisiin puolueena vaatimaan kannabiksen laillisuutta kuitenkaan sen olematta ainoa asia puolueessa vaan asia muiden seassa. Alussa täytyy edetä varovaisesti ettei käy kuten Suomen Kannabisyhdistykselle on käynyt; kaikki yhdistysrekisterihakemukset hylätty. Kannabista ei kannata laittaa nimeksi heti alussa, jälkeenpäin sen voi vaihtaa jos tarpeen kun asia on edennyt riittävän pitkälle. Tässä asiassa ei heti kannata paljastaa korttejaan. On vaikutettava yleiseen mielipiteeseen askel kerrallaan, muuten tulee esteitä. Ollaan leimaamassa hyvän tavan vastaisiksi ja rikollisiksi. Toki radikaali toiminta on hyväksi mutta se kannattaa pitää poliittisesta puolesta erillään. Asioiden hyväksi voi taistella monin keinoin, suora toiminta vetoaa joihinkin ja hillitty, älykäs argumentointi toisiin. On edullista toimia monella tasolla mutta kuitenkin yhteisen tavoitteen hyväksi.