Kannabis lailliseksi

Vieras

/ #2163 Huono järjestelmä

05.09.2010 13:10

Tunnen useita ihmisiä joilla on resepti amfetamiinijohdannaisiin, bentsoihin tai opiaatteihin. En ketään jolla olisi kannabikseen. Voidaan sanoa että Suomessa amfetamiini on kannabista laillisempaa. Jos miettii syitä tähän, tulee mieleen lääketeollisuus joka on lahjonut tietämättömät poliitikot ja lääkärit mukaan huijaukseen. Olen monesti ollut Hollannissa ja ostanut kannabista coffee shopeista eikä mutään ongelmia ole pistänyt silmään. Kyse on vain siitä että asumme periferiassa, etu-siperiassa, huonot päätökset saadaan menemään rahalla läpi ja propaganda on purrut. Kannabista on demonisoitu niin pitkään ettei tilanteeseen ole odotettavissa muutosta. Se saatiin kiellettyä vuosikymmenet sitten, nyt kukaan ei uskalla ottaa asiaa puheeksi kun heti ollaan lyömässä huumemyönteisen leimaa otsaan eikä tukea löydy. Hävettää tämä kaikki junttimaisuus. Viro on luopunut kannabiksen käytön rangaistavuudesta mutta turha kai odottaa samaa täällä euroopan perukoilla koskaan. Emme voi äänesttää kannabismyönteisiä ehdokkaita vaaleissa ja saada asiaa muuttumaan kun kukaan ei uskalla puhua asiasta mitään. Jos joku pukahtaakin, oma puolueensa kääntyy häntä vastaan. Monet pistävät huumeita laskimoonsa kun täällä on niin paha olla. Kakarat ampuvat koulussa toisiaan ja sen estämiseksi on kehitetty ilmiantojärjestelmä nettiin. Ei puhettakaan että puututtaisiin ongelmien syihin. Lääkärit kirjoittelevat ssri-reseptejään jotka saavat monien pään sekaisin eikä kaduilla uskalla kulkea. Alkoholia juodaan kaksin käsin, jotenkinhan tätä kurjuutta on pakko lievittää. Elämme vaikenemisen kulttuurissa, elinikämme on lyhyemoi kuin ruotsalaisten. Suomenruotsalaiset elävät muuta väestöä pidempään, he ovat vapaamielisiä. Ei auta ehdottaa mitään parannuksia kun kaikki sanellaan ylhäältä. Tästä on tullut valvontayhteiskunta ja viranomaisjärjestelmä. Jatkuvasti astuu voimaan huonoja lakeja jotka ovat niin ympäripyöreitä että ne voidaan tulkita miten milloinkin. Tuomioihin vaikuttavat oletukset syytetyn mielipiteestä ja yhteiskunnallinen asema. Poliisi pääsee raiskauksesta kuin koira veräjästä ja kiitettävä työtodistus lieventää asiaa. Murhan voi selittää kuolemantuottamus+törkeä pahoinpitely, kännin piikkiin ja vuoden päästä on taas vapaa. Muutama sata grammaa yrttiä saa aikaan suuremman tuomion. Tuomitun tunteneiden tietokoneet ja puhelimet laitetaan varmuudeksi televalvontaan koska huumausaineet ovat vakava asia. Poliisi tekee sen jo saadessaan päähänsä epäilyn oli se sitten aiheellinen tai ei. Pienestä asiasta joutuu vuosiksi linnaan ja ihmisen tappamisesta pääsee vähemmällä. Oikeus toimii vähän kuin ruletti. Poliisi saa tehdä mitä huvittaa ja pääsee pikku sakoilla, saa jatkaa virassaan, useimmiten ei tuomita ollenkaan. Hurskastellaan lottovoitolla syntyä Suomeen vaikka ihmisoikeudet ovat retuperällä.