Kannabis lailliseksi

/ #2180 Re: Miettikääs vähän jotakin muutakin kuin itteenne

11.09.2010 20:05

#2179: Jaaha - Miettikääs vähän jotakin muutakin kuin itteenne

Maissa joissa kannabiksen käytön rangaistavuudesta on luovuttu ei sen käyttö ole lisääntynyt. Ongelmat on lakaistu pois maton alta ja otettu puheeksi. Ollaan havaittu etteivät kieltolait tahdo toimia. Kun Suomessa aikoinaan kumottiin alkoholinkieltolaki ihmisten suojelemiseksi, alkoholin käyttö väheni. Jos päihteitä paheksutaan liikaa, ihminen jää ongelmiensa kanssa yksin, hänet on syrjäytetty eikä avun hakeminen tule kyseeseen kun ollaan lyömässä rikollisen leimaa otsaan. Hoitojakson kokenut raitistunut ongelmakäyttäjä tuottaa veroja yhteiskunnalle, syrjäytettynä hän on menoerä lopun ikänsä toimeentulotukien ja työttömyyspäivärahojen, joissakin tapauksissa rikollisuuden takia. Kannabis ei saa ketään varastamaan mutta tarkoitin tuossa aineita jotka saavat. Olisi perustetta miettiä koko huumausainelakia uudelleen. Tämä pitäisi tehdä ihmisten suojelemiseksi päihdehaitoilta. Useimmissa euroopan maissa niin on tehtykin.