Eläinkokeet helvettiin

/ #9

09.03.2007 23:09

Inka Niemi,
loppu tulee joka tapauksessa jossain kohtaa, toisilla aiemmin ja toisilla myöhemmin. Kysymys itsellesi: kannattaako kärsimystä pitkittää?

Ja olen edelleen sitä samaa mieltä. Äidilläni on vakavia sairauksia, sekä kaksi läheistä sukulaistani tekee tälläkin hetkellä kuolemaa, elinaikaa ei ole kauaa. Voin myös kertoa, että toinen veljeni on kuollut - tunteisiin vetoamisesi on turhaa. Eipä pelastettu häntäkään, vaikka ns. tärkeitä kokeita onkin tehnyt. Ehkä minulla ei sitten ole juuri tunteita, tai sitten olen vaan saanut tarpeekseni tyhmistä ihmisistä.

Älä käytä vertausta rotta=äiti. Yhdellä rotalla ei testata uutta lääkettä, ei riitä kaksikaan rottaa.

Voin myös sanoa, että mikäli sairastuisin vakavasti, en halua "kaikkea mahdollista hoitoa ja jäädä henkiin". Kaikilla on loppujen lopuksi paremmin, kun ei tarvitse maksaa mielettömiä kuluja ja tehdä itsestään hermorauniota yhden täyden vihanneksen takia. Ja mikäli joutuisin esim kolariin, luulisin että minua voidaan hoitaa samalla lailla, vaikka eläinkokeet olisivat kielletty tai edelleen laillisia. Vai pitääkö kaikki eläinkokeisiin perustuvat kieltää samalla kun eläinkokeetkin? Minun puolestani lääkkeitä, jotka on ehkä aiemmin testattu eläimillä, voidaan edelleen myydä mutta eläinkokeet lopettaa. Toisaalta testejä voitaisiin tehdä vaikka pedofiileillä ja raiskareilla, ne sentään olisivat ansainneet kyseisen kohtelun aivan täysin. Koe-eläimen ei tarvitse kuin syntyä, ja se on siinä, ne eivät ole pilanneet kenenkään elämää toisin kuin edellämainitut.