Kantelu nuorisopsykiatrian hoidon puutteista

Anonyymi

/ #9

03.09.2020 22:36

Ehdotan myös kantelun laajentamista koko maanlaajuiseksi. Oysissa ihan samat haasteet lasten psykiatrisen kanssa. Lapseni sijoitettiin puoleksi vuodeksi, koska hän ei saanut apua nepsy ja kiusaamistrauman aiheuttamiin ongelmiin, vaan ongelmat maalailtiin kiintymyssuhdevaurioilla (kerran oli vahingossa jäänyt ilm. Lääkärin pohdintaa näkyviin Omakantaan, jonka satuin huomaamaan. Ääneenhän näitä ei sanota). Olen 10 vuotta sitten ensimmäisen kerran ottanut yhteyttä peneen ja pyytänyt apua äidinvaistoon ja lapsen haasteisiin vedoten, että lapselleni ei kaikki ole nyt Ok.
10 vuotta taistelua, 3 niistä lasten psykalla eikä vieläkään nepsy tutkimuksia, jotka määrättiin jo ensimmäisen hoitavan lääkärin taholta v.2017. Lääkäri vaihtu ja vei ammattitaidon mukanaan. Nyt on aika varattu yksityiselle, jatkamme sitä kautta ja saamme mahdollisesti viimein avun.

Tämän maan lasten pahoinvointi tulee vain lisääntymään, koska erityisesti perheet, joilla ei ole resursseja (taloudellisia tai henkisiä) luovuttavat. Lapset ja nuoret eivät saa tarvitsemaansa apua riittävän ajoissa tai välttämättä koskaan.

Tästä yhteiskunta maksaa kalliisti päihde- ja mielenterveydenhuoltona, sekä seuraavan sukupolven myötä mahdollisesti saman kierteen palveluiden osalta taas uudelleen. Sukupolvesta toiseen.