Dalton Alpakalle elämä

Märkä koirakin on surkean näköinen

/ #430 On ihminenkin sateella märkä !

13.12.2011 13:35

Hoh, hoijaa....Täytyy kyllä todeta, että monilla tämän adressin kirjoittajista ei ole kyllä mitään tietoa isojen eläinten hoidosta.
Eläinten kuuluu saada olla ulkona ja monet eläimet jopa viihtyvät sateessakin ulkona, jopa pakkasessa.Mutta eläimillä tulee olla suoja ja suojaksi käy TALLI , ei siis kerrostaloasunto, missä monet teistä luonnosta vieraantuneet ihmiset näyttätte asuvan.

Oululaiset varmaan muistavat vielä viime vuotisen jupakan , mikä tuli siitä, että messualueen eläimet olivat koko messujen ajan ilman riittävää sateen- ja auringonsuojaa ja messujen lopuksi ne jätettiin vielä tyhjälle messualueelle ilman vartiointia. Eläimistä tehtiin HETI ensimmäisenä päivänä valitus virkaeläinlääkärille ja lisää koko ajan. Vasta messujen jälkeen lehden toimittajalle tehty juttuvinkki toi avun eläimille.Virkaeläinlääkärit(kunnaneläinlääkäri ja 2 läänineläinlääkäriä) eivät siis koko messujen aikana puuttuneet eläinten huonoon hoitoon (puuttuvat säänsuojat, huono heinä, tarhojen likaisuus).Lounela oli toinen noista läänineläinlääkäreistä.Messujen aikana oli kovia ukkosia ja helteitä.
Alankin kohta rustata valituksia, ettei lomapäivä mene hukkkaan ja toivottavasti valitukset tekevät sen, että jotakin parannusta eläinten oloihin tulisi.

Dalton olisi pitänyt testata elävänä! Laki olisi sallinut sen !