Pakkoruotsi pois koulutuksista

/ #9

15.03.2007 22:18

Morjensta pöytään..
"Nykypäivänä ei kukaan suomalainen oikeasti ruotsinkieltä tarvitse... kyllä svedut englantia taittaa varmasti..."
Tarvii jos menee ruotsiin, maassa maan kielellä tai sitten kansainvälisellä kielellä, kahta omaa kieltä ei tarvita. Suomessa asuvat ruotsalaiset tai suomenruotsalaiset jotka asuu suomessa alueella jossa enemmistökieli on suomi niin puhuvat suomea suomalaisten kanssa. Että voi kuin ihmetellä tätä pakkoruotsin tuputusta koulutuksissa. Antaa jokaisen opiskella vaikka lentämistä talon katolta hypäten käsiä räpytellen mutta ei kaikkien tarvii sitä opetella kun se melko tarpeetonta on. Kun tämä asia saadaan kuntoon niin alkaa pakkouskonnon opetuksen poisto, järven häivääkään koko asiassa. Taas korostan että jos joku haluaa tai perheen kasvatus sitä edelllyttää niin ei se mulle kuulu eikä se kuulu heille että pitääkä minunkin osata jotain uskontoa.

Vaikka tälläinen pakkopakko poistetaan niin ei se poista kuitenkaan sitä että suomesta loppuu ruotsinkieli tai jokin uskonto, kyllä ne saa olla ja paljon muutakin. Ne ei ole vaan elämässä tarpeellisia asioita pakko-osata.