Dalton Alpakalle elämä

Vieras

/ #592

28.12.2011 22:16

Miksi yhteiskunnan pitäisi rakentaa kalliit karanteeni tilat ja palkata henkilökunta. Näitä tiloja ei koskaan tarvita, jos ihmiset jotka tuovat eläimen noudattavat määräyksiä. Tuontiin liittyvät lait ja säädökset ovat luotu suojelemaan maamme eläimiä monilta eläintaudeilta jotka riehuvat Euroopassa, mutta me olemme niiltä tiukkojen tuontiehtojen vuoksi säästyneet. Monille on kuitenkin aivan ylivoimaista noudattaa ehtoja. Myyjä ei ehkä ole innostunut terveystarkastuksiin ennen myyntiä ja kustannuksia tulee rekisteröinnistä. Mutta jos suhteuttaa vaivan siihen, että näillä toimenpiteillä takaa eläimelle turvallisen tulevaisuuden, miksi ihmeessä kukaan edes yrittäisi jättää niitä tekemättä. Eläinten rekisteröinti on Euroopassa ja myös Suomessa pakollista. Yhdenkin possun, kanan, lehmän, lampaan, alpakan , hevosen yms. pitopaikka ja eläimet täytyy olla rekisterissä. Kaikki muut ovat asian sisäistäneet, mutta Eija Lehto, kokenut maahantuoja ja eläinkauppias, on asiasta täysin tietämätön ja välinpitämätön. Dalton ei enään ole hengissä, mutta tulevaisuutta ajatellen tällaisille kauppiaille pitää asettaa elinikäinen eläintenpitokielto. Eläimen ostaminen on luottamusta ja rehellisyyttä vaativa tapahtuma. Jos jossakin vaiheessa tulee ilmi, että ostamasi eläin on tuotu maahan laittomasti, olisi järkyttävää jos viranomaiset vaatisivat sen lopettamista.