Pyykkipuiston näköalan aitaamista vastaan

Äiti Pispalasta
Vieras

/ #14 Hienoa puhetta, sinä 29:n entinen asukki!

07.10.2010 21:35

Juuri tuollaisena olen kuullut vanhojen Pispalan poikien ja tyttöjen puheissa tuon Pyykkimetsän ja Provastinkadun ympäristön olleen. Tottahan se on: aitojen yli kiivetään viimeistään siinä vaiheessa, kun vanhemmat eivät enää ole vahtimassa. Siitäkin huolimatta, että kotona se olisi kielletty ja vaaroista varoiteltu. Mutta emmehän me voi olla lapsiamme ihan joka hetki vahtimassa, ainakaan sitten kouluikäisiä, joita se kiipeäminen erityisesti kiinnostaa.

Aivan ehdottomasti olen samaa mieltä siinä, ettei aitaa tarvita Pyykkipuiston ja Provastinkadun välisen nurmikkorinteen KUMPAANKAAN päähän. Vaarallinen se on molemmissa.

Itselläni on kolme pientä lasta ja aivan varmasti haluaisin aidan, jos kokisin rinteen vaarallisemmaksi ilman aitaa. Mutta en MISSÄÄN TAPAUKSESSA sitä halua!

Ketkäpä muut paremmin osaisivat arvioida aidan tarpeellisuutta kuin lähes päivittäin puistossa leikkivien lasten vanhemmat, joista useat jopa itse ovat tuossa samassa puistossa pikkupiltteinä leikkineet. Kysykää heiltä, hyvät aidan pystyttäjät!