Kotkan koulut

Adressin allekirjoittanut!

/ #23

25.01.2012 15:35

Ymmärrän sellaisten koulujen lakkautukset, minkä lähialueilla on useita kouluja, mutta uskon ettei minkään näiden koulujen lakkautus palvele ketään. Kun kouluja aletaan lakkauttamaa ja lapset ovat suuremmissa luokissa, ilmenee enemmän käytösäiriöitä joihin ei kuitenkaan saada hoitoa ja apua. On myös väärin että nämä pienet alakoululaiset joutuvat niin suureen vastuuseen itsestään että joutuvat kulkemaan pitkiä koulumatkoja busseilla. Bussit ovat aamuisin ja iltapäivisin muutenkin niin täys, saatikka kun sinne tupataan vielä muutaman koulun pienet lapset. Lapsen pitää antaa olla lapsi mahdollisimman pitkään!
Ennen oli aivan eri asia kulkea pitkiäkin matkoja kouluun. Ajat ovat kuitenkin muuttuneet. Lapset ovat entistä varomattomampia liikenteessä vaikka kuinka saisivat liikenne valistusta. Liikenteessä on myös monia hulluja jotka eivät ymmärrä että lapset ovat vielä lapsia.
En myöskään ymmärrä mitä ideaa on näiden koulujen lakkauttamisessa, koska säästöä ne eivä todellakaan tuota, vaan päin vastoin lisää kuluja koska koulumatkoja eivät vanhemmat maksa, vaan kaupunki.
Vaikka Tiutinen ym. "pienet" paikat ovat tosiaan pieniä, mutta kyllä huomaa että monet lapsiperheet hakeutuvat alueille kuten Tiuska, Tavastila (onneksi ko. koulu ei ole lopetusuhan alla) ja myöhemmin näistä kaupunginosista tulee asuttuja ja nykyään tiuhaan asutut alueet jäävät vanhusten ja yksineläjien alueiksi.