Kotkan koulut

Adressiin kerätään nimiä kouluverkkoesitystä vastaan. Sillä vastutetaan kouluverkkoesitystä. Mielipidepalstalle voi esittää rakentavia ehdotuksia tai muuta kritiikkiä.

Elätkö arkea johon vaikutat?

Jos haluat vaikuttaa asioihin ja olet koulujen päätösesitystä vastaan allekirjoita adressi. Adressin tarkoitus on tuoda julki kuntalaisten mielipide Kotkan kaupungin esitykseen lakkauttaa viisi koulua kunnan alueelta. Oma kantani on tätä vastaan. En kannata koulujen lakkauttamista, ne ovat väärä säästökohde.

Lainaus Kymen Sanomien nettiartikkelista:

Viisi koulua lakkautuslistalle Kotkassa

19.1.2012 9:04 | Päivitetty: 19.1.2012 12:32

Tiutisen koulu ja neljä muuta koulua ovat taas lakkautettavien listalla Kotkassa. Kuvaaja: Tarja Särkkä

Kotkan koulu- ja päiväkotiverkkoa pohtinut työryhmä esittää viiden alakoulun lakkauttamista Kotkassa seuraavan viiden vuoden aikana.

Jo ensi syksynä esitetään Jäppilän ja Tiutisen koulujen sulkemista. Koivulan koulu loppuu seuraavana vuonna.

Syksyllä 2015 sammuu Toivo Pekkasen koulu. Sen oppilaat siirtyvät Keskuskouluun ja Haukkavuorelle.

Viimeisenä lopetuslistalla on Metsolan koulu vuonna 2016. Sen oppilaat siirtyvät Hovinsaaren ja Langinkosken kouluihin.