EI KUNTAUUDISTUKSELLE

VOIHAN TURKKILAINEN

/ #2 SUURI MAA

02.02.2012 19:29

Keskittävät voimat ovat vielä vallassa ja vievät uudistustaan haluamallaan tavalla. Olen surullinen tästä yksinkertaisuudesta, jolla lähipalveluja ja kunnallista itsehallintoa häväistään aurinkoisena pakkaspäivänäkin. Vain haavistomainen kansannousu auttaa torjunnassa.

Vaihtoehtoinakin on edelleen vapaaehtoiset kuntaliitokset, joita edellisellä eduskuntakaudella syntyi 56 kpl, joissa kuntaluku supistui sadalla. Upea tulos. Toinen kehityslinja on ja tulee olla vastakin kuntien hyvä yhteistyö, josta maassamme on tuhansia näyttöjä.

Kyllä nyt Virkkunen, Urpilainen ja vihreät keskittävät suuressa innossaan mutta tämä tulee kansakunnalle kalliiksi. Prof Ryynänen on oivaltanut kuka maksaa, kuka käyttää valtaa ja miten maa ja sen kansa jakaantuu tässä uudistuksessa. Kolmannen sortokauden voittamiseksi on tehtävä kaikki,mitä kynällä, jalalla ja järjellä on tehtävissä. Paikkavartiointi on käynnistettävä joka kylällä, kunnassa ja maakunnassa. Valmistautuminen ja perusteleminen, rohkeus ja periksiantamattomuus ovat tärkeitä tässä vaiheessa valmistauduttaessa kohtaamaan keskittävän kansanosan ja poliittisen pelin läpiajo v 2012. Tämän yöpakkaskauden kun kestämme, kestämme pitkään. Kunnallisvaalivalmistelut on käynnistettävä kylillä ja kortteleissa ehdokashankinnalla ja ankaralla politiikan teolla. Politiikka kunniaan.Lähipalvelut ja lähidemokratia ovat puolustamisen arvoisia! Löytyykö jokaisesta kylästä ja ainakin kunnasta yksi rohkea masinoija puolustamaan kaikin laillisin tavoin kunnallisia palveluja kansalaisille. Kylähullut esiin ja rohkeasti puhumaan toreille ja Turkuun. Yksi hullu juristi vielä tarvittaisiin laatimaan valituspohjia erilaisia kuntaliitosvalituksia tämän kylmän maan ja Euroopan muutoksenhakuviranomaisille. Mallit nettiin ja jakeluun kylä kylältä, kortteli korttelilta.Kuntaliitosta ei siihen ole.