HUMAK:in Tornion kampus säilytettävä!

Humakki

/ #10 Tornion puolesta

08.02.2012 08:12

Haluan tuoda myös ilmi, että Äänekoski on toinen paikka missä järjestetään seikkailukasvatusta ja sekin lakkautetaan...!

Suurimpana muutoksena kampuksien poiston lisäksi on ns. 2+2 malli, jossa esim. nurmijärven yhteisöpedagogit ovat ensin kaksi vuotta kiljavalla ja tämän jälkeen ilmaisessa pakkotyyössä kaksi viimeistä vuotta Helsingissä. Mihin sitä sitten pitäisi muuttaa? Opiskelujen alussa, et saa kämppää helsingistä, kun opiskelet Nurmijärvellä ja puolessa välissä kaikkien tavaroiden muutto Helsinkiin(jos siis saat tuurilla asunnon) on opiskelijan näkökulmasta p*rseestä. Jos kuljet Nurmijärveltä Helsinkiin kaksi vikaa vuotta menee sinulla Hämeenlinnantien ruuhkissa istuessasi 2tuntia suuntaansa eli päivässä 4 tuntia matkoihin.(Matkaa tietä pitkin on 50km)

Lisäksi lehtoreita aiotaan kierrättää Helsingin, Kauniaisten ja Nurmijärven välillä ja heidän tavoitettavuutensa huonontuu. Opiskelijoidenkin viimeinen tuki ja pysyvyys katoaa, kun edes omaa hopsaria ei pysty tapaamaan opiskelukunnalla.

Lämpimästi muutoksien myötä en tule suosittelemaan HUMAKia enää kellekään ja totean yllä olevan humanistisuuden poiston aiheelliseksi.

Mitä hyötyä on kampuksesta jos sitä ei voi käyttää koko opintojen ajan?!?!?!?!