Vastustamme Keuruun Pioneerirykmentin lopettamista

Res. SPOL alik.

/ #47 Loistava varuskunta

13.02.2012 10:06

Keuruulla aikanaan palvelleena pidän sitä erinomaisena varuskuntana. Paikka on sopivan kotoinen, ilmapiiri oli kotoisa ja jälkikäteen ajatellen ei parempaa palveluspaikkaa olisi voinut ollakaan. Kantahenkilökuntakin oli pääosin hyvin asiallista. Vertailupohjaa tuli kurssilta joka suoritettiin Mikkelissä. Siellä oli täysin toisenlainen ilmapiiri ja meininki, kapiaiset oli ikäviä sekä ruoka oli paljon huonompaa.

Keuruulla on erittäin hyvät harjoitusmaastot ja ruoka oli armeijan ruoaksi loistavaa. Keuruun varuskuntaa on kuristettu hiljalleen koko ajan mm. viestipataljoonan lopettamisella ja säännöllisesti lakkautuksella uhkaamisella.

Harmittaa kovasti että Keski-Suomen Rykmentti eli nyk. Pioneerirykmentti lakkautetaan. Valtakunnan ainoa suojelukoulukin joutuu muuttamaan samalla, juuri kun kalustoa on saatu modernisoitua. Ja eikö olisi strategisesti viisasta pitää varuskuntia sisämaassa, mahdollisen kuvitteellisen sodanuhan takiakin sisämaan varuskuntia lienee paras puolustaa.