Eläinkokeet helvettiin

Esa Nahka

/ #16

13.05.2007 12:18

Ei näin ihmiset, ei näin. Menkääpäs eläintensuojeluintoilija-hipit sanomaan diabeteksen ym. taudin omaavalle että vastustatte eläinkokeita, vaikka ilman eläinkokeita tällä henkilöllä ei olisi minkäänlaisia lääkkeitä. Sanokaa että tämän ja tuhansien muiden ihmisten elämä ei ole yhtä arvokasta kuin muutaman hiiren elämä. En usko että kukaan teistä pystyisi siihen.
Ja jos ne eläinkokeet poistettaisiin, niin kenellä ne kokeet pitäisi tehdä? Ihmisilläkö?
Ja sitten vielä tämmöinen näkökanta. Ajattele että sinä sairastuisit johonkin tautiin, jolle oltiin kehittämässä lääkettä. Lääkkeen kehittäminen loppui kuitenkin koska lääkettä varten piti tehdä eläinkokeita ja ympäristöaktivistit olivat vaatineet eläinkokeiden kieltämistä. Sinulle sanottaisiin vain: sori sun elämäsi ei oo sen arvosta että me voitaisiin tehdä kokeita jyrsijöillä. Tämän jälkeen kuvittele vielä että muutama sinulle tärkeä ihminen on tuossa asemassa ja sinä itse olet ollut mukana vaatimassa eläinkokeiden kieltämistä.
Siinä on teille miettimistä.
En allekirjoita.