Uutisointi Johanna Tukiaisesta lopetettava

Vieras

/ #3 Kröh.

25.11.2010 17:43

Mielestäni kyseistä henkilöä ei tarvitse sääliä, saahan hän kaikesta itseaiheutetusta julkisuudestaan kohtalaiset tulot. Mediahuoraaminen sinänsä ei ole synti, kunhan vain pysytellään jonkinlaisten moraalisten sääntöjen puitteissa. Esimerkiksi näin Itsenäisyyspäivän lähestyessä, odotetaan jossain Jäpikkäkosken liipaisintehtaan kahvilassa jo kovastikin ns. Linnan juhlia. Kyseinen tapahtuma on hyvä esimerkki sellaisesta mediahuoraamisesta, jossa noudatetaan - ainakin pääsääntöisesti - suhteellisen tiukkaa etikettiä. Tokihan siellä aina joku humalassa toikkaroi, mutta se on normaalia. Sen sijaan "Tuksun" jatkuvassa julkisuushakuisuudessa unohdetaan täysin normaalin elämään kuuluvat pelisäännöt, joista tärkein on se, että mikäli valehdellaan, pyritään tekemään se kanssaihmisiä loukkaamatta. Esimerkki viattomasta valkoisesta valheesta: "Me olemme vain ystäviä." Sen sijaan tämä naisihminen, kaikessa tragikoomisuudessaan, vaikuttaa aina vain psykedeelisemmältä, eikä pelkästään humoristisessa mielessä. Tiedän toki, ettei narsismia lasketa sinänsä mielenterveysongelmaksi, mutta näinkin vakavan persoonallisuushäiriön tapauksessa, voitaisiin todeta: "Ei siellä vintillä ihan kaikki valot taida palaa."