säilyttäkäämme swengi järvenpäässä

Jussi

/ #8 HöpöHöpöHöpö

25.04.2012 13:05

Swengin kiinteistöllä ja Swengillä itsellään on kulttuurillista arvoa paljon enemmän kuin Järvenpään muilla ravintolakiinteistöillä yhteensä. Kulttuuri ja varsinkin musiikkikulttuuri esittäytyy kapakoissa luonteestaan johtuen. Se ettei Suomessa juuri missään ymmärretä vanhojen rakennusten säilyttämisen arvoa, johtaa siihen kammottavaan näkymään jota esim. Swengin terassilta saa todistaa. Kuvitelkaapa miltä nämä rakennukset näyttävät kahdenkymmenen vuoden kuluttua!

Ainainen narina "kehityksen tiellä hidastelevista rotiskoista" taitaa kummuta kulttuurista täysin vieraantuneiden, ideapark-intoilijoiden kummallisista mielihaluista päästä ajamaan autonsa parkkihalliin ja nousemaan liukuportailla einesruokaostoksille.

Rakennuksia voi kunnostaa ja kaunistaa niin sisältä kuin ulkoakin! Swengin sisätila ullakoineen on ainutlaatuinen yhdistelmä vanhahtavaa, rauhallista, ystävällistä ja mielenrauhallista tunnelmaa sekä virikkeellistä, innostavaa ja rohkeaa taiteellista toimintaa, jota EI VOI siirtää uuteen rakennukseen menettämättä tärkeintä; ajan patinoimia tarinoita ja jälkiä jotka itsessään ovat kulttuuria!!!

En voi nähdä muuta vaihtoehtoa kuin rakennuksen säilyttäminen!