VAADIMME LISÄÄ ILVESTEN PYYNTILUPIA

Kotikissat kiinni!

/ #6 Re: Ilves vei teeret ja jänikset ja pitää kissojen omistajia kauhun vallassa Pielavedellä.

27.04.2012 10:13

#3: Eränkävijä - Ilves vei teeret ja jänikset ja pitää kissojen omistajia kauhun vallassa Pielavedellä.

Niinpä niin. Senhän takia ilveksetkin pitäisi hävittää että jäisi metsästäjille enemmän ammuttavaa, eikö niin. Julkea tuo Suomen luontoon kuuluva kissaeläin, miten se kehtaakin pyydystää metsästäjien "omistamat" jänikset ja teeret! On se niin kamalaa kun ei pääse metsiin heilumaan pyssyt tanassa ja ammuskelemaan mitä sattuu, kun ilves on pistellyt eväät parempiin suihin.

Sitä paitsi, on aivan oikein että ilvekset syö kotikissoja. Kotikissa se vasta peto onkin, kyttää päivät pitkät toisten ihmisten pihoilla kanoja, linnunpoikasia ja vaarattomia päästäisiä. Ja käyvät kuseksimassa ihmisten rappusten pielet ja paskomassa lasten hiekkalaatikkoon ja kukkapenkkeihin! Lisäksi useimmat kissanomistajat, joiden kissat juoksentelevat vapaana toisten mailla ja pihoilla, eivät viitsi nähdä edes sitä vaivaa että madottaisivat, rokottaisivat ja leikkauttaisivat kissansa. Lisäksi kissa levittää erittäin vaarallista toksopalsmoosia. Lihaan toksoplasmoosi joutuu niin että esim. kissa käy paskomassa paikkaan jossa käsitellään eläinten rehua, ja rehun mukana joutuu sitten toksoplamoosia esim. naudan suolistoon ja sitä kautta lihaan. Lampaille toksoplasmoosi aiheuttaa paljon keskenmenoja.