YLEn Areena ulkosuomalaisten käyttöön!

Ritta Salmi
Belgia, Rixensart

/ #2 Kysyntää löytyy

21.06.2007 16:01

Meillä katsotaan tai kuunnellaan lähes päivittäin suomalaisia ajankohtais- ja asiaohjelmia netin kautta, nyt kun ei radio Finlandkaan enää ole toiminnassa. Heti Areenan avautuessa yritimme mennä katsomaan ohjelmatarjontaa, mutta turhaan. Myöskään tuolloin alussa sivuille ei ollut laitettu mitään ilmoitusta siitä, että ulkosuomalaiset on suljettu palvelun ulkopuolelle. Ounastelimme kyllä, että tekijänoikeuksista taas kiikastaa, ehkä ohjelmien musiikin takia(?)

Oli tarkoitus ottaa yhteyttä YLEen ja valittaa asiasta, mutta onneksi ilmestyi tämä adressi. Tekijänoikeudet kääntyvät itseään vastaan, jos niillä estetään potentiaalista suurta asiakasryhmää edes tutustumasta siihen, millaista tuotantoa on tarjolla. Itse olemme valmiit jonkin verran maksamaankin palvelusta, mutta emme kohtuuttomia - varsinkaan musiikista, joka ei ole syy ohjelmien katseluun. Eikä tietokoneen ruudun töllöttäminen yhtään enempää juuri houkuttele.