Kannabis lailliseksi

/ #3640 Re:

10.05.2012 13:00

#3630: Realisti -

"No vaikka siksi, että ei ole mitään todisteita, että tällainen lainmuutos vahentäisi ongelmia. Täällä ketjussa on nähty vain toivejattelua. Jos esitetään varmana tietona, että järjestäytyneen rikollisuuden huumekauppa jotenkin tyrehtyisi se on juurikin toiveajattelua. Isot rahat on vahvemmissa huumeissa joten miten voitte olla niin varmoja, että juuri niiden kauppa vähenisi?"

("Toivon ja oletan, että vastauksesi ei ollut tarkoitettu minulle, mutta tahtoisin silti kysyä millä oikeudella sinä nimittelet kannabiksen vapauttamista kritisoivia tuohon tyyliin?")

Sinulla sentään on fiksut ajatukset ja kysymykset joihin tuleekin kiinnittää huomiota.

Kannabiksen myyminen on järjestäytyneelle rikollisuudelle hemmetin hyvä haavi saada esim juuri nuoret kovien aineiden piiriin. Ei sitä huvikseen myydä, se on sijoitus juuri tuohon. Nuori/ nuori aikuinen on aikalailla vietävissä ilman itse päihteen koukutustakin (viittaan tuolla siihen kaikkeen mitä alamaailmassa myydään, kannabista lukuunottamatta). Ja huom., ihan sivukommenttina ennen kun joku tähän tarttuu, kannabis ei sovi alle 24 vuotiaalle, myi sen kuka tahansa. Se johtuu ihan aivojen vielä meneillään olevasta kehityksestä.

Myös valheellinen huumevalistus aiheuttaa isoja ongelmia. Nuori joka kuulee jatkuvasti kannabiksen olevan pahapahapaha huume ja huomaa sen olevan miedompi kuin itse alkoholi.. tässä vaiheessa porttiteoria toimii erittäin hyvin siinä mielessä että kokeiltuaan sitä (mitä tahansa) _todellisesti vaarallista_ huumetta, ollaan koukussa, samantien.

Ne isot rahat kerätään myös tästä kannabiksesta, toki eri mittakaavassa kuin kovemmista. Se on kaikki valtiolta pois, veroina. Se ei kuitenkaan riitä syyksi laillistamiseen, vaan vyyhdissä on monta seikkaa, etenkin terveydellistä.

Parasta on, kun ei tarvitse viihteeseensä, tai siihen rentoutumiseen yhtikäs mitään, mutta näin ei kaikilla ole. Tässä tulee mukaan ah ihana alkoholi, jonka yleinen käyttö vähenisi huomattavasti jos vaihtoehtopäihde olisi saatavilla. Kaikki voi nähdä, miten alkoholin käytön väheneminen yleisesti merkitsisi. Tämä jos mikä on yhteiskunnallinen etu, joka tasolla.

Mutta. Jos olet kirjoittanut alusta asti nimimerkillä, aiempi kommenttini ei todellakaan koskenut sinua. Tämä on aihe joka ehdottomasti tarvitsee keskustelua, asian kääntelyä ja syvää pohdintaa. (Mutta joka ei kaipaa huutelua taholta joka osaa ajatella vain yhdestä suunnasta, varsinkaan jos ei asiasta mitään tiedä.)

Jos aihe todella kiinnostaa ja on lähellä sydäntä, tulisi siitä tietää mahdollisimman paljon. Oli puolesta, tai vastaan. Netti on pullollaan infoa niin englanniksi kuin myös suomeksi. Tässä on dokumentti josta on hyvä aloittaa. Siinä käydään läpi kaikki mahdollinen aiheeseen liittyvä ja sen tekijät ovat lähteneet sitä tekemään tutkimusmielessä, ulkopuolisen näkökulmasta. Jo että katsoo tämän, on paljon. http://www.tusky.fi/videot/122-the-union-the-business-behind-getting-high (suomenkielinen tekstitys).

Nyt astun ulos tästä ketjusta. Koen erittäin turhana tämän väylän (kommenttipalsta) asian eteenpäin viemiseen. Kaikkea hyvää jokaikiselle, olit sitten vastaan, puolesta, kuin vain.