YLEn Areena ulkosuomalaisten käyttöön!

Pertti Johannes Koistinen
Tukholma

/ #6 Ylen surkea tilanne Ruotsissa

25.06.2007 21:48

Pienenä jatkeena Johannan kirjeeseen voin lisätä, että jos ei kohta sieltä vanhasta kotimaasta ala tulla tukea niin suomenkieli ja meidän suomalaisten lailliset oikeutemme ovat todella vaarassa pyyhkiytyä ainakin Ruotsin kartalta. Esim. de facto monopoliasemassa oleva kaapeliyhtiö Comhem on jo pari vuotta sitten tehnyt kaikkensa tukahduttaakseen TV Finlandin lähetykset 1,7 pakkoliitetyltä katsojaltaan. Paikalliset vähemmistökansan "edustajamme" nyökyttelevät ymmärtäväisen hiljaa meidän ruotsinsuomalaisten tilanteen luisuessa käsistä, itse uhrattuaan mahdollisen moraalinsa sekä taistelutahtonsa kukin omille puoluepoliitikan alttareilleen.

Karvalakkilähetystön äänet ja paikallisten etujärjestöjen kannanotot eivät yllä päättävien elimien tietokoneitten delete-nappulaa pidemmälle, jopa Euroopan neuvoston muistutukset ja moitteet kuitataan tässä maassa ylimalkaisella olankohautuksella.

Puolisen miljoonaa ruotsinsuomalaista vanhuksineen, lapsineen, kouluineen ja tiedotusvälineineen sinnittelevät päivästä toiseen unohdetun lapsipuolen asemassa - kuinka ihmeessä tähän on voitu päätyä?!

Tahi vielä paremmin - kuinka tähän tilanteeseen saataisiin korjausta?!

Kaikki suomalaiset ja suomenmieliset nyt mukaan yhteiselle asialle - ei kirvestä kaivoon vaan sisua ämpäriin!

Ei tämä sota yhtä miestä kaipaa, se tarvitsee meitä kaikkia.

Terveisiä teille kaikille kautta suuren maailman!

Pertti Johannes Koistinen, Karvalakkilähetystön rivijäsen, Anttola/Tukholma