Kannabis lailliseksi

Vieras

/ #3673 Re: Re: Re: Re: Re:

15.05.2012 14:58

#3671: - Re: Re: Re: Re:

"Tähän asti teikäläisiltä on näkynyt vain (enemmän tai vähemmän) hatusta vedettyä propagandaa. Mainio esimerkki on se, kun jostain netin syövereistä löytyy joku "asiantuntija" joka on joskus erehtynyt sanomaan vaikkapa jotain hampusta ja syövästa, niin sitä sitten retostellaan halki ja poikki ja ylistetään hamppua parhaimmillaan jopa syöpää parantavana ihmelääkkeenä viitsimättä tutkia pätkääkään asiaa sen lähemmin. Nykyään löytyy joka asialle, oli kuinka typerä tahansa, jostain päin nettiä "asiantuntija"."

Et valitettavasti voi edelleenkään niputtaa kaikkia kieltolain vastustajia yhteen nippuun. Jos joku kannabishampuusijehova esittää hassuja argumentteja, esittäkööt.  Minä en ole kyseisillä argumenteilla perustellut mitään. Seison ihan yhtä paljon tai vähän näiden argumenttien takana kuin sinä.

"Ihan varmasti hyvin paljon useampi suomalaisista on joskus elämänsä aikana kävellyt/pyöräillyt/ajanut punaisia päin, kuin joskus kokeillut kannabista. Pitääkö siis kaikki liikennevalot poistaa koska "enemmistä on kokeillut"?"

Liikennevalot pitäisi poistaa, jos havaittaisiin, että niistä aiheutuu enemmän haittaa kuin hyötyä. Näin ei kuitenkaan ilmeisesti ole. Itse en ole asiaa tutkinut sen tarkemmin, mutta uskoisin, että liikennevalot on hyvä asia liikenteen sujuvuuden ja liikenneturvalliiden kannalta.

Esimerkkiäsi vielä soveltaakseni voitaisiin kuvitella tilanne, että syrjäisellä metsäautotiellä olisi liikennevalot, joita kukaan ei noudattaisi. Ne aiheuttaisivat vain turhaa energian kulutusta. Silloin ne olisi varmasti syytä poistaa.

"Lain rikkomisen yleisyys ei koskaan pidä olla peruste lain kumoamiselle."

Ei itsessään tietenkään. Mutta mistä se kertoo, että suuri osa ihmisistä rikkoo lakia? Toisaalta, kun kyse on huumausainerikoksesta, suuri määrä lainrikkojia(kiinnijääviä tai jäämättömiä) on valtava sosiaalinen ongelma sekä yhteiskunnalle että yksilölle. Kysymys kuuluukin, että haluaako yhteiskunta määritellä yli 40% tämän ikäryhmän miehistä rikollisiksi. Väitän, ettei halua. Sehän olisi valtava menetys yhteiskunnalle leimata edes pieni osa näistä ihmisistä huumausainerikollisiksi. Sitä ei halua elinkeinoelämä saati yksilö itse. Vielä kun ajatellaan, että heidän ainoa rikoksensa on käyttää mietoa päihdettä, joka on jopa vähemmän haitallista kuin täysin laillisesti käytettävissä olevat päihteet, on tilanne varsin paradoksaalinen.