Kannabis lailliseksi

Grani

/ #271

09.07.2007 13:20

Onko kannabis verrattavissa alkoholiin? Sen vaikutuksen alaisena ei myöskään saa ajaa autoa - vai pyritäänkö sekin poistamaan? Jos kerran kannabiksesta on vähemmän haittaa ihmiselle kuin alkoholista (vaikka sekin vaikuttaa ratkaisevasti aivotoimintaan), sitähän ottaa paljon helpommin, kun kuvittelee turvallisemmaksi - ja näinollen "rattijuopumukset" lisääntyvät.

"Koska käyttö on laitonta, siitä aiheutuu lieveilmiöitä: rikollisuutta, aineen joutumista alaikäisille--"

-Laillistettun aineen käyttäjät eivät harjoita rikollista toimintaa? Mutta niinhän käy jo alkoholin ja tupakankin (jotka keskuteluissa yhdistyvät) kanssa! Niiden kanssa käytyä toimintaa tai niiden vaikutuksen alaisena käytyä. Esim. juuri tämän aamuisesta tapauksesta: "Heitä tupakka", "Sry, en polta", "No, sit saat puukosta." Ei hänellä kyllä puukkoa ollut, mutta silti laittoivat vartijat rautoihin.

-Laillistettuna aine ei joutuisi alaikäisten ulottuville? Kuten eivät alkoholi ja tupakkakaan?

Se on kuin alkoholi, helpottaa elämää hetkellisesti, muttei omaa mitään sivuvaikutuksia ja jälkiseuraamuksia, paitsi savun aiheuttamia terveydellisiä haittoja ja riippuvuutta. Riippuvuutta, joka ei ole tietenkään yhtä pahaa kuin tupakan - vaikkakin sitä poltetaan aivan samalla tavalla. Joten periaatteessa ihmiset haluavat ottaa tämän tuotteen edellisten, tupakan ja alkoholin, vierelle sen vuoksi, että se yhdistää molempien hyveet, mutta minimoi paheet. Siltikään se ei ole täysin terveellistä ihmiselle, vaikkakin sillä on joihinkin sairauksiin positiivista vaikututsta. Ei se kuitenkaan ehkäise sairauksia, eikä ole näyttöä siitä, etteikö se aiheuttaisi sairauksia. Ihmisen geeneistä tiedetään kuitenkin niin kovin vähän, ettei pelkkien nykyarvioiden mukaan kannata siirtyä sen vietäväksi.

Se on kuin alkoholi ja tupakka yhdessä - lapsemme oppivat uuden, helpomman tavan! Kuten jo aiemmin kerroin: "Tampereen yliopiston tutkimuksen mukaan lapset aloittavat tupakoinnin 14 kertaa todennäköisemmin, jos kotona voi tupakoida vapaasti. Täydellinen tupakointikielto vähentää lasten tupakoinnin aloittamista jopa niissä kodeissa, joissa molemmat vanhemmat tupakoivat. Silti tupakoivien vanhempien lapset polttavat noin seitsemän kertaa todennäköisemmin kuin tupakoimattomien.--/"
Eiköhän maalaisjärkikin sano, että em. lukemat sopivat vallan hyvin kannabiksen käyttöön. Nuori ihminen ei tiedä, mihin ryhtyy ja joutuu tulevaisuudessa katumaan tekojansa - kuten hänen vanhempansa ovat saattaneet tehdä. Älkää, hyvät ihmiset, kostako lapsillenne kurjaa elämäänne, vaan kieltäkää heiltä käyttö ja opastakaa tekemään oikein!

Puollan, jos käyttäjille (satunnais- tai päivittäiskäyttäjille) lopullinen sterilisaatio ja jo olemassa olevien lasten huostaanotto.