Eläinkokeet helvettiin

14.07.2007 19:06

Niina Hannula
--->
En itse hyväksy eläinkokeita, en MISSÄÄN yhteyksissä. Ne ovat väärin, ja kaikenlisäksi-kuten monesti jo todettu-epäluotettavia. Olen myös kasvissyöjä, enkä käytä nahkaisia tms vaatteita/asusteita. Kuitenkin mielipiteesi herätti minussa ihmetystä. Tottakai lääkkeitä voi kehitellä tarpeeseen, et taidakaan tietää aiheesta henkilökohtaisesti, tai lähipiiristäsi?
Olisiko mielestäsi parempi, että esimerkiksi vakavasti hoitovirheen takia kivulias, kärsivä ihminen, joka ei edes lääkkeiden avulla ei pysty elämään normaalia elämää, esimerkiksi ei itse pysty nousemaan sängystä, laskeutumaan siihen, ei pysty istumaan tuolilla, jossa ei ole keskellä reikää (eli "wc-pytty malli"), joutuisi olemaan ilman lääkkeitä, jotka kuitenkin lievittävät kipua sen verran, että ko. henkilö pystyy tekemään des jotain muuta kuin itkemään ja huutamaan kivusta?

Eläinkokeet voi kuitenkin korvata geenitekniikalla, joka on todettu testeissä paremmaksi ja luotettavammaksi kuin eläinkokeet. Ongelma onkin vain raha.

JOTEN: Mielestäni lääkkeitä saa kehitellä, niitä vain voisi kehitellä muilla tavoilla kuin eläinkokeilla, eikö vain?