Huivikielto myös Suomen kouluihin.

Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

/ #8

16.07.2007 10:12

Herne nenästä, Tea, muuten et saa ilmaa. =)

Musliminaisen on pakko pitää huivia päässänsä, jos hän on niin päättänyt tietyn ikäisenä tehdä (riippuen kotimaansa säännöistä). Jos hän ei tahdo huivia pitää, hän ei pidä sitä koskaan (tai vain silloin, kun itse haluaa muuten vain). Äläkä hätäile, olen lukenut sen verran kirjallisuutta ja historiaa, jotta tiedän, mitä muslimivaltioissa tapahtuu jo pelkästään siitä, kun pieraisee yleisellä paikalla. Typeria maita, jotka typerän uskontonsa avulla tekevät typeriä asioita - esim. hyökkäävät "isiänsä" vastaan. Islam on syntynyt kristinuskosta, kuten kaikki varmasti tietävät. =)

Sana "amis", jota edellisessä tekstissäni käytin viittaa henkilöön, jonka elämäntapa on tietynlainen, eikä niinkään hänen koulutukseensa (sitähän en missään maininnut, enhän?). Tässä tapauksessa "amis" on henkilö, joka ei välttämättä ole käynyt edes kouluja tai on käynyt lukion - kyse onkin enemmän hänen karvanopistansa. =D Jokainen ihminen on jollain tapaa rasistinen, sillä se on yksi ihmisluonteen perusominaisuuksia ("Älä arvaa, sillä epäilen viisauttasi sen verran."). =) "Amis" on myös lempinimi/käyttönimi ammattikoululle, jota myös koululaiset itse käyttävät, kuten varmaan hyvin tiedätkin.

Päämäärä se on myös lukiolaisilla, esim. teknilliseen korkeakouluun pääseminen on hyvin paljon helpompaa ja nopeampaa sitä kautta. Kuten varmaan tiedätkin, lukiossa ei opetella niinkään lukemaan - vaan ajattelemaan. ;)

Kuitenkin kyseisessä keskustelussa on pääosassa huivi. Henkilöstä ei voi millään päätellä hänen synnyinmaatansa sen enempää kuin uskontoansakaan, jos huivi on ainoa tuntomerkki, jota katsastellaan. Näinollen, mitä väliä sillä, onko hänellä päässänsä huivi vai ei? "Mitä eroa siis on huivipäisellä muslimilla ja huivipäisellä amiksella/lukiolaisella/teekkarilla?" =D (pst, em. vitsikkään vertauksellinen kysymys menettää nyt arvoansa siitä nimenomaisesta syystä, jotta "amiksia" - heitä, joiden elämäntyyli on tietynlainen - pidetään stereotyyppisesti suurimpina huivikäyttäjinä aivan, kuten "lökäpösyinä"). Tyylinsä kullakin.