Huivikielto myös Suomen kouluihin.

Mikael Sonninen
Kuopio

/ #11 En allekirjoita

17.07.2007 14:09

"Luulempa että huivien salliminen kouluissa on askel kohti islamilaista valtiota, jossa ei muita elämäntyylejä ja mielipiteitä suvaita. Eihän kukaan ole koululainen koko loppuelämäänsä."

Ja mitähän tämä adressi sitten ajaa takaa? Etkö huomaa, että olet itse kieltämässä eri elämäntyyliä kuin omasi? Ja mitenkäs huivit yht' äkkiä muuttaisi yhteiskuntamme islamilaiseksi?


"Mielestäni myös suomalaisella kulttuurilla on oikeus säilyä myös tulevaisuudessa."

Voisitko selittää hieman tarkemmin, kuinka huivit uskaavat suomalaista kulttuuria?


"Ainakin se olisi minun nähdäkseni hieman vastapainoa sille että myös "vääräuskoisilta" on kielletty/ollaan kieltämässä esimerkiksi joulujuhlat ja suvivirret."

Tuskinpa keneltäkään mitään suvivirsiä ollaan kieltämässä. Minusta olisi hyvä, jos suvivirsi poistettaisiin ja joulujuhla muutettaisiin uskonnottomaksi. Ja se ei todellakaan ole sama asia kuin huivit tai niiden kieltäminen. Joulujuhla on kuitenkin pakollinen tilaisuus, mutta huivia pitää vain se henkilö, joka sen on valinnut. Tietystihän aina voi olla laulamatta.


"Minä uskon myös että monia tosielämän Romeo & Julia -tarinoita on syntynyt/syntymässä."

Et kai vain tarkoita sitä, että muslimit, kristityt ja muut eivät saisi muodostaa sekapareja???

"Kansalaismielisillä" tarkoitat varmaan äärioikeistolaisia/rasistisia ja äärikristillisiä?