Emme äänestä aborttia kannattavia

Elämää puolustava
Vieras

/ #9 Mihin asti abortin salliminen puolustaa ihmisten oikeuksia?

21.12.2010 14:32

- ei mihinkään. Ihminen on elävä yksilö sikiämisestä lähtien.

Hyvä Inhimillisyyttä puolustava, mitä tekemistä "inhimillisyyden, armon ja välittämisen" kanssa on sillä, että äiti oikeutetaan murhaamaan oman lapsensa pelkästään äidin tahdon perusteella?

Ainoastaan niissä harvoissa erityistapauksissa, joissa äidin henki on (todistetusti ja suurella todennäköisyydellä) vakavasti uhattuna raskauden jatkumisen aiheuttamana, pitäisi abortin olla hyväksyttävä ja laillinen vaihtoehto. Lievemmän syyn tapauksessa (esimerkiksi huonontuneet toimeentulonäkymät tai epätoivottu raskaus) lapsen elämällä on lähtökohtaisesti aina etuoikeus.

Miksi? - Jokaisen oikeusvaltion (tai sellaisena pidetyn) tulisi vaalia tätä lähtökohtaa eli suojella oikeutta elämään, sillä se on tärkein perusoikeuksista, joita oikeusvaltion kuuluu määritelmän mukaan suojata. Esille nostamasi armo ja välittäminen taas toteutuu yhteiskunnan tasolla silloin, kun valtio pitää huolta ihmisistä ja tukee heitä, ei silloin kun ihmisen annetaan mielivaltaisesti päättää toisen elämä(stä).