Mopojen sallittunopeus

Grani

/ #14

31.07.2007 14:11

Lilla Nico Räkänokka, minulle olisi ainakin aivan sama ajaisitko 15- tai 25- vuotiaana edessäni pappamopollasi 45 vai 60 vai 80 km/h - pyyhältäisin silti ohitse, kun tilanne tulisi. Ja näin tekisi suurin osa muistakin autoilijoista. Autoilijoiden mielestä mopot kuuluvat kevyenliikenteenväylälle, kuten ennenkin, eikä siihen alaikäinen, äänioikeudeton voi kovinkaan vaikuttaa - ottaen huomioon, jotta suurin osa tämän (ja muiden tämänkaltaisten) adressin allekirjoittaneista ovat itsekin vielä kakaroita, joita ei, harmiksesi, kovinkaan kuunnella.

Mielipiteensä kullakin, onhan tämä vapaa maa, mutta liika vapaus on pahasta. Kuri tulee olla, sillä siitä seuraa oppia. Halvaantuneelle ei ole opeista kovinkaan hyötyä.

Ei tästä mitään tule ja tiedät sen vallan hyvin itsekin. Suunta on aivan päinvastainen kuin mitä ajat takaa - kortin ikärajaakin ollaan nostamassa nyt vuodella. Jos esitys menisi läpi, se astuisi voimaan muutamia vuosia myöhemmin, kuten täälläkin on jo aiemmin todettu, joten mitä hyötyä siitä olisi henkilökohtaisesti sinullekaan. Käytä aikasi mieluummin töihin ja rahan ruinaamiseen vanhemmilta. Valtion päättäjät eivät sinua kuuntele, kun eivät kuuntele 75-vuotiaita eläkeläisiäkään 20-vuotiaista opiskelijoista puhumattakaan. :)