Kannabis lailliseksi

Vieras

/ #2716 "pilviveikko"

13.01.2011 22:14

Viimeks olin hampun kanssa tekemisissä noin 2kk sitten, oli hauskaa, ilta meni nappiin, ei jäätävää krapulaa aamulla. Olisiko ollut ehkä kahdeskymmenes kerta kun olin "pilvessä"? Riippuvuus? Huomioin sen, että olisin mielummin lähdössä polttelemaan pilveä kuin juomaan viinaa. Siinä se, ei mitään fyysisiä oireita, eikä mitään "pakko saada" tuntemuksia. Positiivinen juttu ollut tähän asti.

Huomioidaampa että katukaupassa marijuana kustantaa noin 10-25€/gramma laadusta riippuen. Olisiko verottajalla aika iskeä kultasuoneen? Ja keille nämä rahat maksaessani menee? Suurella todennäköisyydellä NIILLE JOTKA TOIMITTAVAT SUOMEEN VAHVEMPIA HUUMEITA (heroiini, amfetamiini, piri, subutex). Kyseiset markkinat kukoistavat juuri sen takia, että mietojen päihteiden ostajat joutuvat hommaamaan ne ihmisiltä jotka ovat vahvempien huumeiden kanssa tekemisissä. Laiton kannabis siis lisää suomessa vahvempien huumeiden käyttöä.

Ihminen on aina etsinyt keinoa päihtyä, päästä hetkeksi pois arjesta, sekä kokea jotain joka tuottaa mielihyvää. Miksi alkoholi on ainut laillinen päihtymyskeino Suomessa? Pelkääkö verottaja kannabiksen laillistamisella sitä, että alkoholimarkkinat laskevat? Hyvin mahdollinen pelko, mutta kannabiksen verotusta voi sitä mukaa nostaa.

Olemme kieltolain kourissa TIETÄMÄTTÖMYYDEN TAKIA, aivan tietämättömyyden, vuosikymmeniä sitten, emme tienneet kyseisestä aineesta tarpeeksi, joten se päätettiin julistaa laittomaksi. Hyötyä tästä ei ole ollut, sillä kannabis virtaa yhä, poliisit taistelevat asian perässä, sekä verorahoja menee enemmän ja enemmän sen poistoon.

Tässä tekstinpätkässä en ole huomioidun edes kannabiksen käyttöä lääkkeen. Siitä voisi kirjoittaa pienen litanian. Seuraava linkki kertoo lääkekäytöstä suomessa olkaa hyvät ja lukekaa : http://yle.fi/alueet/turku/2010/03/laakekannabiksen_kaytto_puhuttaa_1571689.html

Yhteenvetona voin vain todeta, että kieltolaki ei toimi, järjestelmässä on parannettavaa, emme ole täydellisiä näin, emme tänään, emme huomenna, emmekä ehkä koskaan, mutta kannabiksen täytteistä tulevaisuutta odotellen.