Perhepäivähoitajien palkkaus, työn määrä ja vastuu

Harri Aalto, Pirkkala
Vieras

/ #8 Sairasloma komentti

16.01.2011 21:15

Tietääkseni muilla aloilla ei saraslomalle tai lomalle jäänti syö ylitöitä(,en ole 100 prosenttisen varma).Voikin hyvin sanoa, että perhepäivähoitajien sopimus on kauttaalta jäänyt jälkeen muiden alojen sopimuksista.Sopimuksen korjaamisen pitäisi hoitaa JHL:n edunvalvojat neuvottelemalla kunnallisen alan sopimusneuvottelijoiden kanssa.On ihmeelistä, että perhepäivähoitajien sopimusta ei ole hoidettu kuntoon, sillä kunnat tarvitsevat yhä perhepäivähoitoa kunnallisena lasten päivähoitomuotona .Paikallisesti näistä asioista voi myös sopia
eli JHL:n paikkallisyhdistyksen edustajat ja kunnan työnantaja puolen edustajat.
Mutta valtakunnallisella tasolla koko perhepäivähoito asian todellisuus taitaa olla, että perhepäivähoitajien sopimuksen korjaamiseen , ei ole halutu paneutua ,jostain syystä sillä tarmolla ,mitä asia edellyttäisi.Tänä vuonna yritän saada perhepäivähoitajien asiaa enemmän esille, että kiinostus asioiden korjaamiseen heräisi myös valtakunnallisella tasolla. Eikä vain sielä täällä paikallisella tasolla.