Lentävänniemen kiekkokaukalon laidat säilytettävä!

Timo Salonen

/ #22 Re: Re: Re: Kiekkokaukalon laidat

09.11.2012 08:49

#13: Pentti Mattila - Re: Re: Kiekkokaukalon laidat

En kyllä itse huomannut Ritvan jalkapallon vähättelyä. Tietääkseni Ritvan poika pelaa jalista ja kohtuu pitkään. Tais Ritva tarkoittaa sitä, että jos kaukalot jätetään pois kustannussäästöjen vuoksi, niin pian ollaan myös jalkapallokenttien kimpussa. Totuushan on, että jos annat pikkurillin, niin pian viedään koko käsi.

Jalkapallo ja jääkiekko eivät ole toisiaan poissulkevia harrastuksia. Eikä näitä kannata tai saa laittaa vastakkain. Pääasia on, että nuoret harrastaa jotain tervettä ja kehittävää. 5.000 euron säästäminen per kenttä on mielestäni päin he...ttiä budjetoitu tai kustannusrakenne on täysin älytön. Tuohan vastaa 1-1,5  kk palkkakustannuksia kun otetaan kaikki kulut huomioon.

Totta on, että jalkapallokentät ovat surkeita Tampereella verrattuna muuhun maahan. Missän muualla ei pelata hiekkakentillä niin paljoa kuin Tampereella. Turnauksiakin on jouduttu pelaamaan hiekkakentillä. Esim. voisi ottaa Turun, jossa juniori jalkapallo on todella kovalla tasolla. Porissa turnauksissa saadaan käytöön isot tasaiset entiset pellot.

Ei siitä ole kuin muutama vuosi kun alihankitamessujen ajaksi poikien nurmikentät otettii parkkipaikoiksi. Mukavat urat jäivät nurmikolle ja pelaaminen oli paikoin vaarallista.

Mainittakoot että olen Tapparan mies ja poikani pelaa jalkapalloa. Läheltä seuranneena täytyy sanoa, että kaikki tuki pitää antaa sekä jalkapallolle, jääkiekolle ja kaikille muillekin nuorten harrastuksille. Tämä koskee infrastruktuuria,  valmennusta että muita resursseja ja me vanhemmat olemme tämän mahdollistajia. Itseasiassa se on meidän velvollisuutemme. Nyt pieni panostus harrastuksen maksaa itsensä takaisin lähes heti. Esim. jalkapallo vuosi maksaa noin 1000 euroa pelaajalle (1-div joukkue). Vaihtoehtona kaljan kittaaminen ja mumojen potkiminen kaupungilla: 5 kaljaa viikossa tekee vuodessa suurin piirtein saman summan. Sitten päälle vielä mahdolliset kaljan kittaamisen haitat.