Kannabis lailliseksi

Varsinais-Suomi

/ #332 Lisäys

28.08.2007 10:11

Itse olen kuullut myös siitä että WHO olisi huomannut tutkimuksissaan että alkoholi ja tupakka ovat kannabista vaarallisempia päihteitä, mutta varsinaista dokumenttia en ole itse mistään lukenut. Yhdysvalloista lähtee vuosittain jos minkälaisia huhuja liittyen kreationistien valituksiin darwinismin saatananpalvonnasta aina LSD:n positiivisiin vaikutuksiin, joten kannabiksen puolustajien levittämään WHO:n väitettyyn tutkimukseen joka osoittaisi sen ettei kannabis aiheuttaisi minkäänlaisia psyykkisiä ongelmia, pitäisi suhtautua äärimmäisen spekuloiden. Itse olen nuuskaaja ja myönnän puolustavani nuuskaa aivan samoin tein kuin kannabiksen käyttäjät hamppua - tiedän ongelmista mutta vähättelen niitä.

WHO:n kanta kannabikseen löytyy ohesta:

Vaikka (ja ehkä näin onkin) kannabis olisikin alkoholia ja tupakkaa lievempi huumausaine, se ei ole mikään syy laillistaa kannabista. Se on kuin yrittäisi laillistaa heroiinia vedoten siihen että se on lievempi huume kuin esimerkiksi LSD. Kannabis on parempi pitää laittomana, jolloin se ei pääse sellaisten ihmisten käsiin jotka saavat kannabiksesta vakavia ongelmia mutta eivät siihen nyt koske huumeen laittomuuden vuoksi.