Rovaniemen kaupungin koululaisten loma-ajat

Yläasteen oppilas

/ #36 Re: Ainut joka tykkää ?

09.12.2012 20:20

#33: - Ainut joka tykkää ?

Uskon, että uudistus on sulle sopiva, koska saat viettää enemmän aikaa perheesi kanssa, mutta muistappa seki, että oot yksi niistä harvoista, joille tää muutos on positiivinen. Suurimmalla osalla ihmisistä on kuitenkin lomat silloin, kun koululaisillakin ja vaikka ei olisi, yhteistä aikaa löytyy silti. Nyt on kumminkin kyse siitä, että miten me lapset ja nuoret jaksetaan istua siellä koulussa silloin talven pimeimpinä aikoina. Niinkuin joku jo sanoikin: viikko lisää kesälomassa ei tunnu miltään, mutta jos joululomaa lyhennetään, se tuntuu pahalta.

Minusta on muutenkin ihan naurettava ajatus se, että ollaan tehty tyytyväisyyskysely vielä tällä hetkellä voimassa olevista loma-ajoista, jossa suurin osa on vastannut nykyisten olevan hyvät, ja silti loma-aikoja ollaan muuttamassa. Ja nyt kun päätös on tullut, en ole kuullut kenenkään - en oppilaiden, opettajien, vanhempien tai muuten vaan juttua seuraavien - olevan muutoksen puolesta, koska ei heitä niin paljon ole. Joten miksi siis pitäisi alkaa vääntämään tällaisten asioiden kanssa, että saadaan vain harva tyytyväiseksi?