SAAMEN TV-uutisille (Oddasat) järkevä lähetysaika - ADRESSI LUOVUTETTIIN Mikael Jungnerille 25.10.20

Annukka Hirvasvuopio-Laiti
Utsjoki

/ #12 Vielä on aikaa allekirjoittaa...

04.09.2007 16:17

Hei kaikki! Olisi suotavaa, että vielä tähän listaan saataisiin lisää allekirjoituksia, joten jos vain jaksatte, mainostakaa tätä tutuillenne. Asia on kovin tärkeä, tuntuu uskomattomalta, että edes tosissaan ehdotetaan, että Oddasat - saamenkieliset uutiset voitaisiin näyttää Suomen televisiossa niin ettei niillä ole säännöllistä lähetysaikaa! Tuntuu siltä, että kyse on vain kiinnostuksen puutteesta, "teitähän on niin vähän", "ei tämä kiinnosta valtaväestöä" jne. ovat tuttuja lauseita saamelaisista ja saamelaisesta kulttuurista puhuttaessa. Kuitenkin eteenpäinkin mennään, ja se, että esim. Inariin rakennettava Saamelaiskulttuurikeskus sai myönteisen rakentamispäätöksen tämän vuoden toukokuussa ja että saamenkieliset lastenohjelmat alkavat näkyä 16.9. Suomen televisiossa (tosin vain kerran kuussa, mutta joka tapauksessa...), on edistystä ja todella hienoa ja positiivista!