Vastustan tiettyjen koirarotujen kieltolakia

Vieras

/ #113 Syy omistajassa ei koirassa

29.01.2011 11:47

Mielestäni moinen lakialoite on naurettavuuden huippu. Jos koira on agressiivinen tai ns. hullu, syy on AINA omistajassa. Kun ottaa koiran, hyväksyy myös vastuun sen kouluttamisesta. KAIKKI koirat pitää kouluttaa. Mielestäni on turhaa kieltää jokin koirarotu sen takia että tämä on hyökännyt kouluttamattomana jonkun kimppuun. Lakialoite saisi olla "Kielletään idiooteilta ja vastuuttomilta ihmisiltä koiran ottaminen". Hyvänä esimerkkinä on että jotkut perheet tulevat Mustiin ja Mirriin kysymään että "missä täällä niitä koiranpentuja on? Tämähän on eläinkauppa" Tuo kertoo mielestäni ihan tarpeeksi jo siitä onko oikeasti valmis ottamaan koiran. Noissa tapauksissa koiran ottamista ei ole mietitty sekuntia pidempään. Koiran ottamista pitää harkita tarkkaan ja koko perheen pitää olla valmis sitoutumaan koiran hoitoon ja koulutukseen. Onhan ne suloisia että tekisi mieli ottaa ne kaikki, mutta pennun hoitaminen on erittäin raskas prosessi ja kouluttaminen on pakkotyö jokaisella, joten harkitkaa pidempään hyvät ihmiset.