Koskenväylän ja Koivutien (Jämsänkoski) risteysalueen turvallisuuden parantaminen

Jämsä, Jämsänkosken taajamassa sijaitsee Koulumäen risteysalue, jossa risteävät ELY-keskuksen hallinnoima Koskenväylä 6050 ja Jämsän kaupungin hallinnoima Koivutie. Koivutie johtaa Opintielle, jonka varressa sijaitsee Jämsänkosken yhtenäiskoulu. Koulun oppilaat ovat 9–16-vuotiaita. Nuorimmat koululaiset kulkevat jalan, polkupyörällä ja sähköpotkulaudoilla, isommat sitten mahdollisesti mopoillaan ja mopoautoilla. Koulukuljetuksen piirissä olevat oppilaat kuljetetaan busseilla koulun pihaan asti. Lisäksi useat vanhemmat kyyditsevät lapsiaan kouluun. Autojen kääntöpaikka on tehty Opintien varteen koulun alapuoliselle parkkipaikalle. Koulussa arkipäivisin noin 550 oppilasta ja henkilökuntaa 60 kpl. Samaisesta risteyksestä kuljetaan Koivutien päiväkodille ja Korven koululle, jossa 1–2 luokat.

Koulumäen risteyksen turvallisuus ei tällä hetkellä täytä turvallisen koulutien edellytyksiä. Risteyksessä on näkyvyyshaittoja ja varsinkin syksyllä pimeys ongelmana. Koskenväylä myös tärkeä väylä paikalliselle teollisuudelle ja raskaanliikenteen määrä on huomattava. Lisäksi liikennekuormaa risteykseen syntyy viereisistä kauppaliikkeistä ja linja-autoasemasta. Yhteydenotoista ja lehtijutuista huolimatta ei ole saatu ongelmaan hyvää vastetta asian parantamiseksi.   Tällä adressilla haluamme tuoda turvallisuusongelman taas esille. Adressi välitetään sekä ELY-keskukselle, että Jämsän kaupungin elinvoimalautakunnalle. Adressin takana Jämsän kaupunginvaltuutetut: Sari Jussila (sari.jussila@jamsa.fi) ja Joonas Valkeajärvi (joonas.valkeajarvi@jamsa.fi)

Adressi on allekirjoitettavana 31.1.2022 asti.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Sari Jussila voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…