Lapin maakuntarajan sulkeminen poikkeusoloissa

Me allekirjoittaneet vetoamme Suomen hallitukseen, että se sulkisi Lapin maakunnan ulkopaikkakuntalaisilta koronavirusepidemian ajaksi. Lappiin ei saisi enää matkustaa muista maakunnista kun ainoastaan perustellusta syystä. Lisäksi Lapissa jo tällä hetkellä olevat ulkopaikkakuntalaiset määrätään palaamaan kotisairaanhoitopiireihinsä välittömästi. Perusteluna vetoomukselle on terveydenhuollon ylikuormittumisen välttäminen poikkeusoloissa, koska resurssit ovat mitoitettu pysyvän asukasluvun mukaan sekä lappilaisten ikäihmisten, riskiryhmään kuuluvien ja terveydenhuollon ammattilaisten suojeleminen koronavirukselta.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Birgitta Eira voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko ruotsin opiskelun olla vapaaehtoista?