Lapinlahden Lähde kaupunkilaisille

Tule mukaan auttamaan Helsingin kaupunkia tekemään kestävä päätös Lapinlahden sairaala-alueen uudesta elämästä. Lapinlahden Lähde tarjoaa lähes 200 vuotta kaupunkilaisia palvelleelle, kulttuurihistoriallisesti merkittävälle rakennukselle ja sen puistomaiselle ympäristölle arvoisensa elämän kulttuurielämyksiä ja mielen hyvinvointia vahvistavana lähteenä. Lapinlahden Lähteen yhteisöllinen toiminta on avointa kaikille kaupunkilaisille.

Lapinlahden Lähde ja Osuuskunta Tilajakamo 170 vuokralaisen kanssa ovat huolehtineet rakennuksen sisätilojen korjauskartoituksesta, korjaustoimenpiteistä ja maksavat vuokraa myös puistoalueesta.

Mukana Lähdettä edistämässä ja kannattamassa on jo laaja joukko merkittäviä mielenterveys- ja kulttuurialan valtakunnallisia ja paikallisia toimijoita, muun muassa Suomen Mielenterveysseura, Mielenterveyden Keskusliitto (MTKL), Alvi ry, Kukunori ry, HELMI ry, Sympati Psykosociala förening r.f., Pro Lapinlahti ry, Majakka ry, Metropolia Ammattikorkeakoulu, Mielenterveysomaisten keskusliitto FinFami ry ja Helsingin Diakonissalaitoksen säätiö. Mukana on myös paljon yksityisiä ihmisiä ja kannattajajoukko kasvaa koko ajan.

Säilytetään Lapinlahden perinne, allekirjoita adressi!

Katso lisää: lapinlahdenlahde.fi ja facebook.com/lapinlahdenlahde #lapinlahdenlähde

Instagram @lapinlahdenlahde #lapinlahdenlähde.

Palkinnot ja maininnat:
- 12.6.2016 Helsingin vapaaehtoistoiminnan neuvottelukunnan kannuste Lapinlahden Lähteen ja Pro Lapinlahden vapaaehtoisille

- 17.7.2016 Suomalaisen Lääkäriseura Duodecimin kultturipalkinto

- 9.10.2018 Lapinlahden Lähde sai vuoden 2018 Uusimaa-palkinnon https://www.uudenmaanliitto.fi/uusimaa/uusimaa-tunnustuspalkinnot/uusimaa-palkinto

PÄIVITYS 31.8.2015: Paperiadressin on allekirjoittanut jo yli 2500 henkilöä! Yhteistyökumppanitkin ovat lisääntyneet. Mukaan ovat tulleet mm. Aalto-yliopisto, Helmi-liiketalousopisto, Amiedu, Haaga-Helia AMK, Sitra, Niemikotisäätiö, Y-säätiö, Nimm Oy ja Telinetyö Koskinen Oy.

PÄIVITYS 8.2.2016 Vau! Paperilla nimiä jo yli 4200. Mukaan ovat lähteneet mm. Aula-työkoti, Centre for Mindfulness Finland ja Stadin ammattiopisto.

PÄIVITYS 7.4.2016 Yhteensä nimiä netissä ja paperilla yhteensä 8458! Lähteen yhteistyökumppanit ovat saaneet jälleen lisäystä kun mukaan ovat tulleet muun muassa Open Cinema, Company Limited by Quarantee, Visit Helsinki, HEO kansanopisto, LAUREA Ammattikorkekoulu, Keskuspuiston Ammattiopisto, Suomen Liikemiesten Kauppaopisto, Vapaa Taidekoulu, Metsähallituksen luontopalvelut, Kiljavan opisto, Sarana-teatteri, Uudenmaan liitto, Basam Books ja Aleksis Kiven seura.

PÄIVITYS 7.11.2016 Nimiä yhteensä netissä ja paperilla peräti 16 201! Myös yhteistyökumppanilista on täyttynyt kun mukaan on tullut Invalidisäätiö.

PÄIVITYS 9.10.2018 Paperi- ja nettiadressissa nimiä yhteensä noin 25000.

PÄIVITYS 29.11.2018 Nettiadessissa nimiä 3871. Yhteensä paperiadressi mukaanlukien nimiä on noin 30 000. Adressi sulkeutui klo 9.32. Suurkiitokset allekirjoittaneille!

Lapinlahden Lähde    Ota yhteyttä adressin tekijään