Lupa koronaviruksen tehohoitolääke Traumakinelle

Lääke, joka merkittävästi auttaa selviämään koronaviruksen aiheuttamasta tehohoitotilanteesta, on olemassa suomalaisen Faron Pharmaceuticals Oy:n kehittämänä. Traumakine-lääke on kehitetty alun perin vakavaan äkilliseen hengitysvaikeusoireyhtymään.

Lääkkeeltä puuttuu vielä myyntilupa, mutta koronaviruksen aiheuttaman kriisitilanteen huomioon ottaen voitaneen katsoa, että riittävästi näyttöä lääkkeen tehosta ja vaarattomuudesta on olemassa suhteessa lääkkeestä saatavaan hyötyyn.

Vaadimme, että Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea antaa mahdollisimman pian luvan käyttää lääkettä heidän hoitamiseen, jotka haluavat Traumakine-lääkettä tehohoitoonsa saada. Lääkettä on jo valmistettuna ja varastoituna Suomessa määrä, joka riittää hoitoihin kattavasti. Tällä lääkkeellä on olemassa mahdollisuus pelastaa Suomessa satoja, ellei tuhansia ihmishenkiä.

Adressi luovutetaan Fimealle perjantaina 27.3.2020.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Aarne Koutaniemi voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…