Muistolan koulu säilytettävä

Sastamalan kehitysvammaisten tuki ry on aloittanut nimienkeruun Muistolan koulun säilyttämiseksi ja Muistolan koulun vanhempainyhdistys ry on liittynyt sitä tukemaan tällä nettiadressilla. Kerätyt nimet toimitetaan 19.2.2020 pidettävään sivistyslautakunnan kokoukseen.

Nyt on aika huolehtia, että Muistolan koulu säilyy entisellä paikallaan, joka on paras koulun paikka koko Sastamalassa. Lousajan, Kallialan ja Nälkälänmäen alueen lapset pääsevät kävellen kouluun. Koululaisilla on monipuoliset ja hyvät liikuntamahdollisuudet: jäähalli, keskusurheilukenttä ulkojääratoineen, pururata sekä muu ympäröivä luonto. Vexve Areenaa hyödynnetään isommissa juhlissa ja tapahtumissa.

Pienryhmissä käy koulua yli 40 lasta, yhteensä koululaisia on noin 330. Muistolan koulu on sopivan kokoinen, koulun pienryhmät ovat hyvin toimivia ja yhteistyö muiden oppilaiden kanssa on monipuolista ja kehittävää. Kannatamme Muistolan koulun säilyttämistä samalla paikalla ja jos yhtenäiskoulu tulee joskus ajankohtaiseksi, suosittelemme etsimään sillekin paikkaa Muistolasta.

Muistolan koulun vanhempainyhdistys (Sihteeri Katja Halinen)    Ota yhteyttä adressin tekijään