Oikeutta vajoavan rivitaloyhtiön osakkaille Pälkäneellä

Pälkäneellä riidellään Asunto Oy Onkkaalanrivi rivitaloyhtiön vajoamisen vuoksi, kuka siitä on vastuussa. Talo on asuinkelvoton ja näyttäisi siltä, että kaikki vahinko ja kustannukset sysätään asukkaiden/osakkeenomistajien niskaan.

Kunta ei ota asiasta vastuuta, ei myös rakennuttaja. Kuitenkin on järkeenkäypää, että vastuunkantajia täytyisi löytyä juuri tältä taholta. Tavallinen ihminen, joka ostaa kodin itselleen, ei voi olla vastuullinen, onko talo rakennettu asianmukaisesti asianmukaisella maaperälle. Nyt kuitenkin suurin tragedia langetetaan näiden ihmisten harteille.

Tilanne on kestänyt jo pitkään ja tilanne asukkaiden osalta näyttäisi pahenevat päivä päivältä. Heiltä on mennyt koti, osalla mahdollisesti lainaa jäljellä asunnosta, jossa ei voi asua. Maksettava kulut uudesta asunnosta. Lainavakuudet menneet asunnon osalta. Kuinka kauan tavallinen ihminen kestää, kun "isot koneistot" jyräävät tavallisen pienen ihmisen.

Nyt jollain tavalla olisi asukkaat ulkoistettava tästä riidasta, joka näyttää kestävän ja vastuun ottaisi heistä oma kunta, kunnes asiaan tulee selvyys. Myös asukkaille tulisi korvata asuntojen menetys, tällaisen surkean rakentamisen politiikkaa ei voi sysätä asukkaiden/osakkaiden niskaan!

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että K. Nurmi voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…