Oluen etämyynti ja kotiinkuljetus sallittava!

Suomessa alkoholin etämyynti on syrjinyt kotimaisia panimoita jo pitkään. Suomeen pystyy tilaamaan olutta ulkomaisista verkkokaupoista, EU:n sisällä pystyy tilaamaan olutta toiseen EU:maahan verkkokaupan kautta ja EU:sta pystyy tilaamaan Suomeen olutta verkkokaupasta. Ainoa mistä ei voi, on tilata suomalaisista panimoista, myymälöistä tai ravintoloista verkon kautta etämyyntinä. Suomalaiset toimijat ovat siis omassa maassaan täysin eriarvoisessa asemassa kansainvälisiin verkkokauppoihin nähden.

Nyt vallitsevan kriisitilanteen takia moni kotimainen oluttoimija kärsii korvaamattomia vahinkoja ja myynnin menetyksiä. Ravintolatoiminta on pysähdyksissä ja tapahtumat on peruttu. Kuluttajat tilaavat ihmiskontakteja välttäen entistä enemmän juomia ulkomaisista verkkokaupoista.  Nämä kaikki aiheuttavat suomalaisissa alan olutyrityksissä tilanteen, joka monelle tulee johtamaan jopa toiminnan loppumiseen.  Kysymys kuuluu; Onko tässä tolkkua aikana, jolloin kansalaisia pyydetään pysymään kotona? Ei ole.

Näin ollen olemme laatineet adressin nimeltään Oluen etämyynti ja kotiinkuljetus sallittava!

Esitämme, että oluen etämyynti ja oluen kotiinkuljetus kuluttajille avataan suomalaisille panimoille, ravintoloille sekä kaupoille. Hallituksen tulisi antaa valmiuslakinsa antamin valtuuksin kriisin aikainen oikeus myydä tuotteitaan etämyyntinä tai kotiinkuljetuksena, kunhan kaikki samat edellytykset kuin ulkomaisilla toimijoilla on, täyttyvät. Tämä ei maksa valtiolle mitään, on EU-linjauksen mukaista ja voi usealle toimijalle olla jopa ainoa myyntikanava, joka pitää yritykset pinnalla tässä tilanteessa.

ADRESSI: Me allekirjoittaneet vaadimme: -Oluen etämyynti ja kotiinkuljetus sallittava panimoille-Oluen toimittaminen kotiin sallittava ravintoloille ja kaupoille

Liiketoiminnan selviytymisen ja työpaikkojen säilymisen kannalta vaadimme nopeita ratkaisuja etämyynnin ja oluen kotiinkuljetuksen sallimiseksi. Vaadimme, että kotimaiset toimijat nostetaan tasa-arvoisiksi kansainvälisten yritysten kanssa – panimoiden suoramyyntioikeus laajennettava koskemaan kaikkia panimoita ja etämyynti sallittava kuten myös oluen kotiinkuljetus.

Ravintoloiden ja kauppojen myynnin auttamiseksi vaadimme myös, että olutta voi toimittaa kotiin saakka.  Kaikki nämä vaatimukset ovat linjassa hallituksen poikkeuslain mukaisten säädösten kanssa, eivät vaadi kuluttajien liikkumista eikä terveyden riskeeraamista, mutta voivat edesauttaa pitkällä jänteellä juomakulttuurin säilymisen.

Kyseessä on tällä erää Adressi jonka suosion mukaan katsotaan onko aihetta vauhdittaa kansalaisaloitetta. Kansalaisaloite vaatii huomattavasti enemmän toimia ja taakseen kannattajia. Nyt on aika herättää ensin päättäjien sekä kansalaisten yhteiskuntavastuutta aikana jolloin lähes kaikki keinot ovat tarpeen!

Tolkku käteen yhteisö    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Tolkku käteen yhteisö voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…