Parakki Huutoniemen koulun pihaan

Vaasassa 12.2.2013

Adressi: Parakki Huutoniemen koulun pihaan

Osa Teeriniemen toista luokkaa käyvistä oppilaista sai tiedon perjantaina 1.2.2013, että heidän koulupolkunsa jatkuu Nummen kouluun Huutoniemen sijasta.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Huutoniemen koulun pihaan järjestetään parakki.
Näin tulevaisuudessakin alueen lapsilla olisi turvallinen koulupaikka ja –matka omien ystävien kanssa.

Olemme valinneet asuinpaikkamme alueen päiväkotien ja koulujen mukaan. Meille opetussuunnitelmissa luvattu koulupolku tulee säilyä Teeriniemen koulusta Huutoniemen kouluun.

Me vanhemmat emme hyväksy siirtoa ja paheksumme syvästi tapaa, jolla Vaasan kaupunki hoitaa lastemme kouluasiaa. Tälläinen menettely ei oleVaasan lasten- ja nuorten hyvinvointisuunnitelman mukaista toimintaa. Luokkien jakamisella eri kouluihin on kauaskantoiset vaikutukset lasten hyvinvointiin ja oppimiseen. Syntyneitä sosiaalisia suhteita ei saa rikkoa pakkopäätöksillä!

Suurimmalla osalla koululaisista, jos Nummen koulussa koulutie jatkuu, koulumatka pitenee huomattavasti verrattuna tilanteeseen, että koulu on Huutoniemellä. Paitsi koulumatkan pitenemisestä, olemme syvästi huolissamme myös koulumatkan turvallisuuden oleellisesta heikkenemisestä.