PELASTETAAN ENONKOSKEN LUTERILAINEN LUOSTARI

Enonkosken luostarin tukiyhdistys on lehdistötiedotteessaan saattanut julkisuuteen moraalisen konkurssi-ilmoituksensa, jonka perusteella Enonkosken luostaritoiminta  uhataan lakkauttaa.

Yli 30 vuotta kestänyt huolellisesti valmisteltu ja suurin ponnistuksin käynnistetty Enonkosken luostaritoiminta, sen kiinteistö ja Pyhän Kolminaisuuden kappeli ehdotetaan lopetettavaksi.

Me allekirjoittaneet käännymme  Suomen luterilaisen kirkon, Mikkelin hiippakunnan ja Enonkosken paikallisen seurakunnan, Enonkosken kunnan sekä muiden asiaan vaikuttavien tahojen puoleen neuvottelemaan ja etsimään ratkaisua luostarin pelastamiseksi.  Enonkosken kunta lahjoittaessaan kiinteistön luostarille halusi selkeästi tukea oman kunnan, Ihamaniemen kylän paikallista toimintaa.

Neuvottelutilaisuus on suunniteltu pidettäväksi Enonkoskella 20.7. 2022 klo 14-18.

Luostari on tärkeä osa suomalaista kirkkohistoriaa, erityisen tärkeä myös Itä-Suomen matkailun, vaellustoiminnan ja alueen tulevaisuuden kehittämisessä.  Jatkovalmistelut ovat jo kauan olleet käynnissä.

Me allekirjoittaneet haluamme tukea neuvotteluja Enonkosken luostaritoiminnan, sen kiinteistön, Pyhän Kolminaisuuden  kappelin ja  siellä järjestettävän  toiminnan jatkamiseksi.

Allekirjoittaneet:

Pekka Nousiainen, maakuntaneuvos, entinen valtiopäivämies, osa-aikaenonkoskelainen, luostarin kummi

Veli-Matti Hynninen, rovasti, kamarineuvos, luostarin perustajajäsen, Enonkosken kunnan yrityskummi, osa-aikainen enonkoskelainen

Matti Turunen, oopperalaulaja, kirkkomuusikko, osa-aikaenonkoskelainen

Anja Kuuramaa, Enonkosken kunnan ja seurakunnan entinen luottamushenkilö

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Matti Turunen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…