Pirkanmaan kirjoituskilpailua ei saa lopettaa!

Ainakin yksi asia yhdistää seuraavia suomalaiskirjailijoita: Jaakko Syrjä, Mirkka Rekola, Eero Silvasti, Martti Joenpolvi, Matti Paloheimo, Kari Aronpuro, Jussi Kylätasku, Kullervo Järvinen, Tauno Kaukonen, Eevamaija Poijärvi, Seppo Järvinen, Anneli Toijala, Markku Turunen, Kari Levola, Olli Jalonen, Seppo Jokinen, Jussi Rusko, Markku Toivonen, Päivi Alasalmi, M:G: Soikkeli, Juhani Ahvenjärvi, Timo Malmi, Petri Tamminen, Jyrki Vainonen, Saila Susiluoto, Panu Tuomi, Ulla Vaarnamo, Harri Istvan Mäki, Sari Mikkonen, Marja Kyllönen, Tiina Poutanen, Juha Siro, Tuija Välipakka, Vilja-Tuulia Huotarinen, Juha-Pekka Koskinen, Kristiina Wallin, Satu Lepistö, Paula Hahtola, Katja Kaukonen, Marisha Rasi-Koskinen... He kaikki ovat menestyneet Pirkanmaan kirjoituskilpailussa. Vuonna 1952 perustettu kilpailu on nostanut esiin merkittäviä suomalaiskirjailijoita ja kilpailua arvostetaan kustannusalalla. Nyt kilpailu uhataan kuitenkin säästösyistä lopettaa. Yle uutisoi 4.12.14, ettei Tampereen kaupunginkirjaston mukaan kilpailu enää kuulu sen keskeisiin tehtäviin. http://yle.fi/uutiset/yli_60-vuotiasta_kirjoituskilpailua_uhkaa_lopetus__saasto_10_000_euroa/7669556
Allekirjoita adressi, mikäli uskot, että kilpailu on merkittävä ja sen tulee ehdottomasti jatkua.

Kirjailijadelegaatio on saanut audienssiajan Tampereen kaupungin apulaispormestari Olli-Poika Parviaisen luokse 8.1. 2015 ja luovuttaa tällöin adressin allekirjoituksineen.
Kilpailun lopettamista vastustava facebooksivu löytyy täältä: https://www.facebook.com/pages/Pirkanmaan-kirjoituskilpailun-puolesta/708322892620361?fref=ts

Me allekirjoittaneet uskomme vahvasti, että Pirkanmaan kirjoituskilpailulle on edelleen tilausta ja tarvetta. Kulttuuri ei ole etuoikeus, se on oikeus, joka kuuluu kaikille. Pirkanmaan kirjoituskilpailu jatkaa kunniakkaasti sen kulttuurin kentällä ottamaa tehtävää: nostaa uusia kirjoittajia esiin ja antaa toivoa ja uskoa tulevaisuuden merkittäville kirjailijoille.

Kirjailija Juha Siron blogista löydät hyvän kannanoton kilpailun puolesta : http://juhasiro.fi/blogi/?p=3919

Omassa blogissani myös pohdintaa kilpailun merkityksestä yksittäisen kirjailijan uralla: http://www.lily.fi/blogit/vaeltaja/kulttuuriteolla-pitkat-jalat-pohdintaa-pirkanmaan-kirjoituskilpailun