Säilytetään Vasaramäen yhtenäiskoulu

Vasaramäen koulun Syreenikujan yksikön oppilaita ollaan siirtämässä pois rakennuksesta. Rakennus on päästetty vuosien varrella rapistumaan niin pahasti, että ongelmia löytyy niin rakenteista kuin sisäilmasta.

Koulun opetus siirretään syksyllä 2021 muualle, mahdollisesti tilaelementtikouluun. Se pystytetään Vasaramäen puistoon, Puolukkatien lastenkodin taakse, jos entinen kaatopaikan maa saadaan puhdistettua. Tämä on loistava väliaikaisratkaisu, mutta mitään suunnitelmaa ei ole, mihin lasten uusi koulu tulisi vaan parakkikoulun sopimus on tarkoitus olla monivuotinen, 5-10 vuotta!

Nyt tarvitaan pikainen päätös siitä, että vanha koulurakennus puretaan ja tilalle rakennetaan uusi Vasaramäen yhtenäiskoulun Syreenikujan yksikkö. Vai miten kaupungin työntekijät suhtautuisivat, jos Kaupunkiympäristötoimialan työtilat siirrettäisiin toistaiseksi parakkeihin?

Uusi koulu palvelisi alueen sekä muualta tulevia 7-9-luokkalaisia lapsia. Vasaramäen alueelta tulee paljon oppilaita yläkouluun, kuten kaupungin tekemästä selvityksestä (kartta alla) voi todeta. Muut oppilaat tulevat ympäri Turkua urheilupainotteisuuden perässä.Nykyinen koulu on erinomaisten kulkuyhteyksien varrella myös muualta kaupungista tulevia oppilaita ajatellen.  Parempaa paikkaa liikuntapainotteiselle koululle on vaikea kuvitella, kuin nykyinen sijainti Kupittaan liikunta-alueen välittömässä läheisyydessä.

Uusi koulu Vasaramäessä palvelisi myös kaupungin kärkihankkeen Turun Tiedepuiston tulevia asukkaita, kun koulupolku löytyisi kokonaisuudessaan alueelta. Lapsiperheet ovat muuttaneet ja muuttavat edelleen Vasaramäkeen, koska mm. koulu on lähellä. Ihmiset ovat tehneet ja tekevät edelleen tietoisia valintoja asuinpaikan suhteen. Vasaramäessä ja sen välittömässä läheisyydessä kehitys ja kasvu ovat kovassa nousussa.

Säilytetään Vasaramäen alueen ainutlaatuinen palvelukokonaisuus, tämä käsittää mm. neuvolan, päiväkodin, esikoulun ja yhtenäiskoulun vuosiluokat 1-9. 11117.png22224.png33331.png

Tomi Viitanen ja Ville Santalahti, Vasaramäen omakotiyhdistys. Www.vasaramaki.fi    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Tomi Viitanen ja Ville Santalahti, Vasaramäen omakotiyhdistys. Www.vasaramaki.fi voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…