Kreikan ja Suomen välinen vakuussopimus julkistettava

Me allekirjoittaneet Suomen kansalaiset vaadimme, että valtiovarainministeri Jutta Urpilaisen 20. 2. 2012 allekirjoittama Kreikan ja Suomen välinen niin sanottu vakuussopimus julkaistaan kokonaisuudessaan, heti ja ilman ehtoja kaikkien kansalaisten nähtäväksi ja kommentoitavaksi.

Hallinto-oikeuden professori Olli Mäenpään mukaan sopimuksen salaiseksi julistamiselle ei ole lainmukaisia perusteita. Lisäksi sen salaaminen sotii räikeästi kansalaisten oikeustajua vastaan. Vaadimme, että hallitus noudattaa toiminnassaan sekä Suomen lakeja että ajan henkeä, ja lopettaa yhteiskunnallista levottomuutta, kärjistymistä ja radikalisoitumista aiheuttavan salailupolitiikan harjoittamisen välittömästi.

Edustamme koko Suomen kansaa yli puolue- ja ideologisten rajojen. Joukossamme on kaikkien puolueiden kannattajia sekä myös heitä, jotka eivät kannata mitään tiettyä puoluetta tai aatesuuntaa. Tämän adressin julkaisuhetkellä Timo Soini on ainoa istuva kansanedustaja joka on selkeäsanaisesti vaatinut vakuussopimuksen julkistamista, ja siksi adressi on suunnattu tukemaan hänen esiintuloaan. Viestimme on kuitenkin kohdistettu hallituksen ohella kaikille kansanedustajille puolueesta riippumatta.

Mediaviitteet:

* HS 20. 2. 2012: Suomi ja Kreikka allekirjoittivat vakuussopimuksen: http://www.hs.fi/talous/Suomi+ja+Kreikka+allekirjoittivat+vakuussopimuksen/a1305556092095

* HS / Kauppalehti 23. 2. 2012: Valtiovarainministeriö salasi Suomen ja Kreikan vakuussopimuksen: http://www.hs.fi/talous/Kauppalehti+Valtiovarainministeri%C3%B6+salasi+Suomen+ja+Kreikan+vakuussopimuksen/a1305556275208

* HS 4. 3. 2012: Katainen torjui Kreikan vakuussopimuksen julkistamisen: http://www.hs.fi/politiikka/Katainen+torjui+Kreikan+vakuussopimuksen+julkistamisen/a1305556943417

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Jyri Hovila voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Pitäisikö perintövero poistaa?