Valtion rahastus ympäristöä kuormittavalla mallilla lopetettava joka suhteessa ja uusi esitys valmisteltava toteutettavaksi.

Bensiinin, dieselin, polttoöljyn, lämmitysöljyn, maaakaasun, ja sähkön hinnasta on suuri osa valtion veroa. Tämä tekee siitä kallista ja esimerkiksi kulkuneuvojen hankintahinnassa on lisäksi suuri osa veroa joka tekee vähäpäästöisempien kulkuneuvojen hankinnasta kalliimpaa ja suurelle osalle ihmisistä saavuttamatonta. Suomessa valtio ei näin tue täysin vähempipäästöistä toimintaa vaan pyrkii rahastamaan vanhan mallin mukaan ja hidastamaan siirtymistä uudempiin tekniikoihin ja malleihin verotusnäkökulmalla perustellen. Valtio rahastaa ympäristöriskitekijöillä eikä tue riittävästi uudempien ja vähäpäästöisten polttoaineiden ja ratkaisumallien kuten vaikkapa MY-Diesel käyttöä (ts. vaikka auto toimisikin 90% vähemmillä päästöillä ilman uuden auton hankintaa, rahastus jatkuu, vrt. voihan hybridilläkin ajaa pelkällä bensalla/dieselillä jolloin päästöt on moninkertaiset). Toiminta sisältää uusien polttoaineiden käytön lisäämiseen satsauksen, mutta samanaikaisesti valtion rahankeruu jatkuu jolloin varsinaista uudistusta ei pääse tapahtumaan koska valtio tekee edelleen ympäristöasialla kauppaa rahastaen pois veroina mahdollisuuden vaihtaa vähemmän ympäristöä kuormittavaan vaihtoehtoon. Valtion on muutettava konkreettisesti linjaa mikäli ympäristöasiaan halutaan ottaa osaa tai kantaa, koska nykyinen valtion malli perustuu vastaavaan ympäristöä kuormittavaan verotusmalliin kuin aiemminkin. Valtion toimintatavat ja ympäristöä kuormittavat mallit on korvattava välittömästi!

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Juho Alfthan voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…