Vetoomus: Pelastetaan Saharan kenttä

IMG_8776.jpg

Osoitettu Valkeakosken kaupunginvaltuustolle ja kaupunkisuunnittelulle

Saharan puisto on toiminut valkeakoskelaisten harrastus- ja virkistyspaikkana jo lähes 60 vuotta. Nyt kaupunki kuitenkin suunnittelee kerrostaloja kentän paikalle ilman suunnitelmaa uudelle kentälle. Haluamme adressilla tuoda esiin asukkaiden ja muiden virkistyspalvelujen käyttäjien mielipiteen siitä, kuinka tärkeä kenttä on harrastuspaikkana ja virkistysalueena sekä osana vehreää kaupunkikuvaa.

Osallistu vetoomukseen laittamalla nimesi adressiin ja auta pelastamaan Saharan kenttä!

Saharan kenttä on Valkeakosken suosituin liikuntapaikka. Se on juniorijalkapallon koti ja lisäksi puisto toimii kaikkien kaupunkilaisten maksuttomana helposti saavutettavana virkistyspaikkana. Sahara toimii ainutlaatuisena käyntikorttina kaupungin strategialle sekä imagolle liikuntaan ja asukkaiden hyvinvointiin panostavana vehreänä puutarhakaupunkina. Suuret betonikerrostalot puistojen tilalla eivät tue tätä mielikuvaa eivätkä paranna nykyisten asukkaiden viihtyvyyttä ja hyvinvointia.

Haluamme panostaa vahvuuksiimme: juniorijalkapalloon, helposti saavutettaviin liikuntapaikkoihin, viihtyisiin puistoihin keskustan alueella, jotta kaupunki pysyy houkuttelevana ja elinvoimaisena.

Jalkapallo tuo Saharan kentän, Tehtaan kentän ja Valkeakosken Palloiluhallin aktiivisen toiminnan kautta asukkaat keskustaan vuoden jokaisena päivänä, luoden jatkuvaa kysyntää keskustan palveluille. Päivittäin alueella harjoittelee satoja lapsia, nuoria ja aikuisia, huoltajien kuluttaessa samaan aikaan Valkeakosken keskustan palveluja. Lisäksi kesäkaudella turnaukset ja ottelut tuovat tuhansia ulkopaikkakuntalaisia asioimaan keskustan liikkeissä ja samalla paljon potentiaalisia asukkaita etenkin muualta Pirkanmaalta ja Etelä-Suomesta, toisinaan kauempaakin.

Kentän uhraaminen tornitalojen takia vie pohjan kaupungin markkinointiponnisteluilta. Miten uskottava on liikunnallinen hyvinvointikaupunki, jos käytetyin liikuntapaikka ja historiallisesti arvokas liikuntapuisto tuhotaan? Minne sadat päivittäin Saharan kenttää käyttävät lapset ja nuoret siirtyvät harrastamaan jalkapalloa? Kaupungin Hyvinvointipuistoon kulutetut sadat tuhannet veroeurot valuvat hukkaan, jos sen suosituin osa tuhotaan.

Sahara on kaupungillemme elintärkeä viihtyvyys-, terveys- ja ympäristösyistä. Vetoamme kaupungin päättäjiin Saharan säästämiseksi.

FC Haka Juniorit ry
Tallinmäen ja Särpimäen asukasyhdistys ry

Hanna Kivimaa / Tallinmäen ja Särpimäen asukasyhdistys ry    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Hanna Kivimaa / Tallinmäen ja Särpimäen asukasyhdistys ry voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…